Artifacts ved installation af Nvidia drivere

  • Halløj


    Jeg har lige opgraderet min stationære til en core 2 duo.


    Bundkort: AsRock Dual775-Vsta
    CPU: Core 2 duo 2,13GHz
    RAM: Kingston valueram 667mhz (2gb)
    PSU: Enermax 550W
    GFX: Inno3D 6600GT
    Der sidder tre HDD's i kabinettet og en DVD brænder.


    Installationen gik fint, og alt så godt ud. Efter Vista (ultimate 32) var færdig med at opdatere, hentede og installerede jeg den seneste Nvidia driver direkte fra deres hjemmeside.
    Efter et reboot var der artifacts overalt. Mest på login-skærmen og så når der kommer en UAC box op og billedet dimmer ned. Derudover ser alt fint ud - så det er altså kun i de tilfælde. Har endnu ikke prøvet nogen spil.
    Jeg tror ikke det er et varmeproblem, da det kun kommer i de enkelte situationer.


    Nogen der har prøvet lignende? Skal iøvrigt siges at hvis jeg går ind i device manageren og laver en driver rollback tilbage til den originale driver der blev installeret med Vista, så er der intet i vejen. Ret mystisk. Har også prøvet et par tidligere drivere med samme resultat :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GargaZol
    Sidst jeg prøvede det med der kom artifact ved driver installation var ramene på gfx gået sig en tur og det blev byttet


    Det håber jeg godt nok ikke de er. Kortet har virket fint tidligere i dag, med drivere installeret - og var så forsigtig som jeg nu kunne være da jeg skiftede kortet over. Men skal da ikke udelukke at der kan være sket et eller andet under monteringen. :rolleyes:

  • problemet er at du måske har givet det noget statisk elektricitet, da du skiftede bundkort osv...men det lyder da somom det er en driver der opfører sig underligt...prøv at køre drivercleaner pro og installer nyeste driver igen.....måske ligger der nogle gamle rester og laver problemer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.