Windows fejlmelding ?

  • Jeg er ny her på sitet, så jeg har nok ikke placeret denne tråd det rigtig sted.


    Men jeg har et problem med at min computer genstarter. Den er nyformateret, men allerede inden jeg formaterede den, genstartede den nogle gange. Derfor har jeg sat den til at vise hvorfor, og det var denne fejlmelding der kom inden at jeg skulle genstarte den "manuelt":


    A problem has been detected and windows has been shut down


    DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


    If thsi is the first time you’ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow theese steps:


    Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If This is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need


    If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable bios memory options such as caching or shadowing. If you need to use safde mode to remove or disable compents, restart your computer, press f8 to select advanced startup options, and then select safe mode.


    Technical infromation


    *** Stop: 0x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0xae3a502)


    *** tcpip.sys—Adress A9E3A502 base at A9E37000, datestamp 472767f4


    Beginning dump of physical memory.
    Physical memory dump complete
    Contact your system administrator or technical support group for further assistance


    Hvis det er til nogen hjælp skriver jeg lige information om mine specs i min computer:


    Asus a7n8x-xe
    Geforce 6800gt
    Amd athlon xp 3200+
    2 x maxtor harddisk, 160 og 120.


    Håber i kan hjælpe mig.


    Mvh
    Anders Johansen

  • Det kan være en solid virus.
    Hvis så: Boot din PC med en viruscleaner CD/DVD (download fra inet), så er du måske heldig.


    Ellers indsæt Win DVDën og formater dine Hd. og install. Windows på ny.
    Surt men det er nok det eneste- og så følg vejledningen!!!
    :boxing:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]