Køre SLI med DDR3 ram?

  • Hey derude,


    har brug for lidt hjælp.


    kan det virkelig passe at man ikke kan få nogle bundkort der kører SLI (2x8800gts), Quad (Q6600) processor samt DDR3 ram?


    har søgt og søgt, men har kun kunnet finde nogle med Crossfire, men jeg er nu mere til nVidia (de er jo lidt bedre...

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Du har ret, der findes ingen nvidia chipsets der understøtter DDR3 ram lige p.t. Det første chipset der understøtter det, kommer til at hedde nforce 790i.


    Hvorfor vil du så gerne have DDR3 ram? Det er pænt spild af penge i forhold til dets ydelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TolaGarf
    Du har ret, der findes ingen nvidia chipsets der understøtter DDR3 ram lige p.t. Det første chipset der understøtter det, kommer til at hedde nforce 790i.


    Hvorfor vil du så gerne have DDR3 ram? Det er pænt spild af penge i forhold til dets ydelse.


    Præcis. Desuden er SLI totalt overkill, da det kun er et fåtal af spil der understøtter det.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TolaGarf
    Du har ret, der findes ingen nvidia chipsets der understøtter DDR3 ram lige p.t. Det første chipset der understøtter det, kommer til at hedde nforce 790i.


    Hvorfor vil du så gerne have DDR3 ram? Det er pænt spild af penge i forhold til dets ydelse.


    jeg har rammene, og det kører da fint (foruden de så vist har en fejl, men ja ja får maskinen tjekket i morgen).


    fordi jeg byggede maskinen til min kæreste i julegave, og ville ikke sætte noget gammelt i, maskinen skal gerne kunnet følge med i et par år med visse opgraderinger. meningen var 2 x 8800ultra, men ydelsen af det kan ikke opveje sig med prisen, plus problemet med at der ikke er bundkort åbenbart.


    har pt. deri et grafikkort, men kan jo ikke få endnu et i før markedet udvikler sig :(


    men så havde min kollega ret omkring det ikke findes endnu. synes bare der lød vildt at Nvidia var så meget bagud ;)

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Præcis. Desuden er SLI totalt overkill, da det kun er et fåtal af spil der understøtter det.


    jamen fremtiden du, jeg tænker fremtid :D mon ikke det kommer til at virke med sli fremover.



    den skal jo gerne kunnet køre crysis rent ;)

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1


  • Det er der praktisk talt ingen pc'er der kan alligevel.. SLI eller Crossfire, doesnt matter.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Det er der praktisk talt ingen pc'er der kan alligevel.. SLI eller Crossfire, doesnt matter.


    men det tror jeg nu nok det kommer til i fremtiden :D men jeg må så leve med et grafikkort indtil fremtiden tillader det jeg vil ha :))

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk
    ordentlige ddr2 ram > ddr3 ram på deres nuværende niveau


    hd3870x2 > 8800 ultra :)?


    og "normale chipsets" > nvidea chipset XD?


    Enig, aner dog intet mht. grafikkort valget der ^^

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk
    ordentlige ddr2 ram > ddr3 ram på deres nuværende niveau


    hd3870x2 > 8800 ultra :)?


    og "normale chipsets" > nvidea chipset XD?


    Men man betaler satme også for DDR3 ram, det kan på ingen måde betale sig IMO.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Men man betaler satme også for DDR3 ram, det kan på ingen måde betale sig IMO.


    Nu siger han jo også at DDR2 er "bedre" end DDR3 :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Nu siger han jo også at DDR2 er "bedre" end DDR3 :)


    Og der er tydeligvis nogen der ikke aner hvad de snakker om...
    DDR2 er ikke konkurrence dygtige mod DDR3, og er ikke til diskussion.... Prisen er hvad som gør DDR2 attraktive, slut.

  • Ja nemlig! :P
    "bedre" på den måde at de til prisen bedre kan betale sig at købe da DDR3 er ret dyre.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1


    Og der er tydeligvis nogen der ikke aner hvad de snakker om...
    DDR2 er ikke konkurrence dygtige mod DDR3, og er ikke til diskussion.... Prisen er hvad som gør DDR2 attraktive, slut.


    som tingene er pt er ydelsesboostet mellem ddr3 og ddr2 så marginalt lille at det ikke er til at mærke.


    og når man tænker på at ddr3 koster ihvertfald double up af ordentlige ddr2 ram kan det slet ikke svare sig. går dog ud fra at teknologien bag ddr3 vil blive udviklet langt mere, så over tid vil de selvfølgelig blive primære valg. men ikke inden for overskuelig fremtid

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    som tingene er pt er ydelsesboostet mellem ddr3 og ddr2 så marginalt lille at det ikke er til at mærke.


    og når man tænker på at ddr3 koster ihvertfald double up af ordentlige ddr2 ram kan det slet ikke svare sig. går dog ud fra at teknologien bag ddr3 vil blive udviklet langt mere, så over tid vil de selvfølgelig blive primære valg. men ikke inden for overskuelig fremtid


    Har du prøvet at køre med DDR3 siden du ved om det er lille forskel?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1


    Har du prøvet at køre med DDR3 siden du ved om det er lille forskel?


    nej. men set et par benche's


    bortset fra det er ydelsen man mærker fra bedre ram generalt rimelig lille. også fra rinegere ddr2 ram til bedre. men det gir da selvfølgelig lidt alt sammen :)

  • men nu er spørgsmålet jo ikke hvorvidt jeg skal vælge DDR2 eller DDR3, jeg tog valget da jeg byggede maskinen, gider ikke sætte DDR2 i når det så småt er ved at ryge ud af markedet, det synes jeg ville være tosset.


    og 1400 kr for 2 gb er da ikke alverden, det kører jo super godt (for det meste foruden en lille fejl i computeren jeg lige fikser i morgen) og det er også lidt federe at have DDR3 end DDR2 ;)


    måske der ikke findes så mange ting der virker med DDR3 endnu, men det kommer, og hellere være fremtidssikret :)


    men ikke særlig fedt at må nøjes med et grafikkort, selvom 3DMark ikke kan vise ydelsen ordentligt endnu og man ikke ved hvor meget det giver. har da ladet mig høre fra kollegaer at man kan se forskellen med to grafikkort :)


    Lisa

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Det der, det er sgu en kæreste man kan forstå.



    Hahaha jah, han sidder også og forsøger dagligt at følge med i mine computer projekter.


    ej ok nu er jeg IT supporter til daligt, man tager vel skade (især med langsomme systemer, når man så er hjemme skal det gå hurtigt som et lyn :D )

    Antec Nine Hundred
    Asus P5K3/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
    Asus EN8800GTS (når bundkort understøtter det så 2 styks)
    Kingston DDR3-1066, 2x1024MB (snart 4 gb)
    Intel Core 2 Quad Q6600
    WD 250GB


    Samsung 22" 226BW, 2ms, 3000 : 1