8400 temp

  • Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en C2D 8400 som kører upåklageligt.
    Der er bare en lille ting der undrer mig. Jeg har moteret den i et Abit IP35 Pro med nyeste bios. Den kan bare ikke finde ud af at læse temperaturen ordenligt. I bios siger den at den er 18-24 grader til at starte med, hvorefter den så springer den pludselig op og siger 127 grader? Mit uGuru clock og diverse andre temperatur målere siger 06.0 grader ???
    Jeg kører med box køler som er monteret som den skal. Andre der har oplevet problemet eller har nogle idéer om hvad det kan skyldes.
    Computeren er helt stabil både i spil og ved prime 95, så jeg tror ikke den bliver for varm?

  • Snedigt program :)


    Core #0 er 48 grader og core #1 er 42 grader


    Jeg vil bare stadig gerne have mit guru clock til at vise den rigtige temperatur... Jeg har altid været glad for Abit, men det med temperatur måling har aldrig været deres stærke side :) Jeg kan huske min gamle Tbird 900 som konsekvent blev målt 8-10 grader for højt :)


    Jeg ville blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig med at løse prblemet

  • Nu er jeg måske også kommet til at skrue lidt på den ;)


    Mit kabinet er også godt isoleret for at undgå støj, og box køleren er _meget_lille. Selv i forhold til den der fulgte med min C2D 6600 som både havde kobberbund og det hele, den her er halv højde og i ren aluminium...


    Men tak for hjælpen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mondo
    Nu er jeg måske også kommet til at skrue lidt på den ;)


    Mit kabinet er også godt isoleret for at undgå støj, og box køleren er _meget_lille. Selv i forhold til den der fulgte med min C2D 6600 som både havde kobberbund og det hele, den her er halv højde og i ren aluminium...


    Men tak for hjælpen :)


    virker underligt at de skulle smide en "discount køler" med istedet for deres normale core2 stock køler :roller:, som de jo elelrs har fået meget ros for sammenlignet med normale stock kølere. for at være helt ærlig forstår jeg ikek hvorfor de ikke samarbejder med en producent som scyth om at lave modeller hvor der følger en ordentlig køler med mod en mindre merpris

  • Jeg regner med at købe en Thermaright Ultima 90 som burde sænke temperaturen betydeligt.
    Jeg sammenlignede stock køleren fra min 6600 og den vejer næsten det dobbelte og er dobbelt så høj. Men ellers er blæseren og design generelt præcist det samme...

  • Nu har jeg sat min Ultima 90 på, men temperaturen er stadig alt for høj til hvad den burde være. Ifølge core temp er #1 48 og #2 43 grader under idle. Den sidder i et CM Centurion 5 med en 120mm lige bagved, og på kølerprofilen har jeg en 80mm ved ~1500rpm. Jeg forstår ikke denne høje temperatur? Jeg har forsøgt med flere forskellige mængder kølepasta, men lige lidt hjælper det???


    Det er snart længe siden der er kommet en bios opdatering inde på Abit's side, jeg tvivler på at det kan sænke temperaturen så meget som jeg mener der er brug for.


    Jeg har holdt cpu'en på 3,2 ved standard vcore og den er fuldt ud stabil, men det bekymrer mig at den bliver så varm. Efter ca to timers prime 95 på begge kerner bliver den ~65 grader hvilket er over smertegrænsen i mine øjne...


    ¿Nogle der har en teori?


  • Jeg har en teori om at den er ligeså god som min E6400 :))

  • Quote

    Jeg har en teori om at den er ligeså god som min E6400 :))


    Det siger ikke ret meget om temperaturen ;)


    (men en Wolfdale er lidt hurtigere clock for clock end en Conroe, min er ihvertfald : )