Trådløs router

  • Jeg skal bruge en trådløs router, med følgende krav:


    Sikker garanti ordning fra producent eller forhandler.
    Seriøst effektiv wifi.
    QoS styring samt dynamisk pakke fragmentering.
    Mulighed for at fordele båndbredde per ip.
    Holdbar.
    SNMP.
    Ingen afhængighed af abonnemant fra producenten for at få de nødvendige funktioner (som f.eks Sentryguard i d-link DGL).
    Helst under 3000 kr retail.
    Understøttelse af flere ipsec (VPN) forbindelser.
    Mulighed for at bruge den som AP istedet.


    Jeg har kig på Sonicwalls wifi firewalls, men de er lige en tand for dyre retail, +man skal betale abonnemant.


    Nogen forslag? :)

  • Hmm hvorfor ikke bare købe en Linksys WRT54GL eller en WRT150N, hvis du vil udnytte den nye N-teknologi??? De kan begge alt det du efterlyser, WRT54GL koster ca. 400 kr, og WRT150N kosster ca. 600 kr...


    Linksys WRT54GL LINK


    Linksys WRT150N LINK



    Men hvis du har så mange penge til at købe router for så ville jeg kigge på Linksys WRT350N. Den har en usb port så du kan sætte en ekstern harddisk direkte på routeren og på den måde dele data på hele netværket! + Den har Gigabit LAN i de 4 kablede porte.. Den koster ca. 1.100 kr.. Men hvis du ikke har noget at bruge disse funktioner til ville jeg bare tage en af de andre....


    Linksys WRT350N LINK


    EDIT: Du får nok ikke noget der er mere klippestabilt end Linksys routere... Jeg har selv en WRT54GL så jeg taler af erfaring... Min router har en oppetid på 6 mdr. nu og den blev kun afbrudt fordi strømmen gik i hele huset....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet 2 gange, sidst af xdream ().