Tænd computer uden powerknap

  • Hej
    Havde et lille uheld i går, var sammen med nogle af mine venner og en af dem kom til at rykke front kapinetet af så ledningerne knækkede. Så nu kan jeg ikke tænde den mere.
    Mit spørgsmål er bare hvordan man ellers tænder den?
    Ved at man kan sætte en knap til at tænde computeren i bios, men jeg skal jo lige ind i bios først.


    Har læst lidt her men ved ikke helt hvad de mener http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1031892229


    Mit bundkort er ASRock 939dual


    På forhånd tak

  • Bare fat loddekolben og sæt ledningerne fast igen. Indtil du får gjort det kan du bare afisolere de 2 ledninger til knappen og kortslutte dem når du skal tænde.

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Jeg ville få startet maskinen en enkelt gang ved at kortslutte de 2 ben på MB, hvr power-led sider fasr't. Derefter ville jeg gå ind i bios og slå "wake on kaeyboard" eller noget lignende, så du kan starte computeren med en tastekombination.


    Powerknappen laver ikke andet end en kortslutning, så ideen med at afisolere ledningerne og kortslutte manuelt er måske ok - du ender bare med at have 2 ledninger hængende, som ikke må ramme hinanden mens du er midt i et eller andet.


    /ask

  • Jeg havde også en ide om at bruge en tændingslås fra en bil til power og reset knap.
    Meget sjovt hvis man kunne få fat i en lidt eksklusiv nøgle.

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796