Nyt lydkort

  • Jeg leder efter et nyt lydkort, da mit nuværende er gået i stykker!
    Jeg har en yamaha RX-V659 med coaxial og optisk indgange, så vil gerne kunne køre surround over PC'en til min forstærker.
    Jeg har kigget på et HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect, og I kan læse en test om kortet HER :) Er dette lydkort godt til film og spil, eller er der et andet jeg skal kigge på?


    Jeg kunne egentlig også godt tænke mig et nyt headset, da mit nuværende Icemat Siberia er ved at gå i stykker :/ Det skal helst være surround, og ikke koste mere end 5-600kr :D


    Tak på forhånd! :)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Jeg har lige kigget på et SteelSound 5H v2 headset. En af mine venner har det, og synes det sidder godt på hovedet, og har god surround lyd :) Eller er der andet jeg skal kigge efter?

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • speedlink medusa 5.1 progamer er også et godt valg..skal selv snart have nye da jeg endelig fik smadret bøjlen i den ene side...de har nu også været tabt en hel del gange og ledningen er kørt over af kontorstolen konstant.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg er ikke så vilde med at have Plantronics headset på hovedet:) Har prøvet et plantronic 550.


    Men angående lydkort, ville HDA 7.1 DTS Connect ikke være et godt bud? :) Regner med at bruge det meget til film og spil :D

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Troels
    Jeg er ikke så vilde med at have Plantronics headset på hovedet:) Har prøvet et plantronic 550.


    Men angående lydkort, ville HDA 7.1 DTS Connect ikke være et godt bud? :) Regner med at bruge det meget til film og spil :D


    Jo, det ville være et godt bud, da det har DTS Connect og dermed kan encode surround-lyden, fra spil, til DTS så det kan sendes gennem en S/P-DIF-forbindelse.

  • Det lyder godt:) Men jeg vil jo køre DTS gennem min forstærker når jeg ser film, men hvad med når jeg kun har headset til, så sætter jeg den i Jack indgangen til front, bliver det så ikke kun stereo? :S

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Når jeg kigger inde på SHG's hjemmeside under interne lydkort, kan jeg se at det billigste surround lydkort med Coaxial og optiske indgange er HDA. HVis ikke nogle har andre at anbefale tror jeg det bliver det :) Og i testen bliver det også godt anmeldt :)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX