Processerer !!

  • Har tænkt på at opgradere min processer men hvad skal jeg vælge har en P4 3ghz


    Har tænkt på Pentium D, Core 2 Duo, eller en Celeron D


    Hva er bedst til prisen ??

    E6600@2.4GHz
    MSI P965Neo2
    250 Gb Samsung
    Inno3D 8800GT 512MB DDR3
    4Gb G.Skill @ 800 MHz
    Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Helt klart en core 2 duo hvis du skal opgradere. Men vent lidt med at købe ny cpu. Intel smider deres 45 nm cpu'er på gaden snart.


    Orderne er som taget fra min mund... :D

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

    Rettet en gang, sidst af Dylmer ().

  • ja asrock er noget lort. Jeg ville skifte på bundkort og cpu, men du vil mærke forskel bare ved at få en standard kørende Core 2 Duo. De er squ nogle hurtige sataner. Celeron så nedgradere du og pentium D var IMO et flop og ikke en skid hurtigere end din P4, hvertfald ikke meget

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    ja asrock er noget lort. Jeg ville skifte på bundkort og cpu, men du vil mærke forskel bare ved at få en standard kørende Core 2 Duo. De er squ nogle hurtige sataner. Celeron så nedgradere du og pentium D var IMO et flop og ikke en skid hurtigere end din P4, hvertfald ikke meget


    "bedst til prisen" og så råder du gutten til at skifte bundkort fordi hans bundkort "kun" kan køre 65nm C2D på nuværende tidspunkt ? :boxed:


    Det var da et underligt råd at give. Hvis fyren har været glad for sin 3 GHz P4 lige indtil nu, så er det jo nok ikke fordi han altid vil have det nyeste af det nyeste. Det kunne jo være at han ligesom mange andre mennesker ville kunne blive glad for en 65nm C2D ... som jo yder kanont, vil give ham et godt ydelsesboost for få penge og som kan lade sig gøre uden at smide unødvendige penge efter et nyt bundkort. Overclockning er jo nok heller ikke hans primære grund til at sidde foran computeren.

  • nej det er det ikke har også bare noget billigt ram men vil selvføldig gerne kunne spille de nyeste spil det er det primær og så til skoleforbrug og lidt photoshop...
    Men har hørt at de processerer skulle yde rigtig meget også selvom jeg fx går ned til en 2,6 ghz .. ville jeg kunne mærke det når jeg render i photoshop ..

    E6600@2.4GHz
    MSI P965Neo2
    250 Gb Samsung
    Inno3D 8800GT 512MB DDR3
    4Gb G.Skill @ 800 MHz
    Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Steffen1980
    nej det er det ikke har også bare noget billigt ram men vil selvføldig gerne kunne spille de nyeste spil det er det primær og så til skoleforbrug og lidt photoshop...
    Men har hørt at de processerer skulle yde rigtig meget også selvom jeg fx går ned til en 2,6 ghz .. ville jeg kunne mærke det når jeg render i photoshop ..


    Nu skal du huske at du kun har en single core cpu nu og de køber en dual core.
    Det vil gå meget hurtigere :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    ja asrock er noget lort.


    Det er det jo så bare ikke. Jeg har sjældent hørt nogle brokke sig over Asrock, som laver bundkort der giver de funktioner og den stabilitet de lover. Bak det dog op med noget konstruktivt når du fyrer sådan en smøre af, for det er jo total misvisende når han skal beslutte sig for hvad han skal købe.