1

lørdag, 19. januar 2008, 15:26

Jeg sidder med et Zotac 8800GTS 512mb OC'et..

købt sådan.. men jeg har problemer i spil at den går BSOD og giver my atapi.sys fejl i denne bsod.

jeg kan ikke sætte min hånd på GFX kortet da det er ALT for varmt!!!

jeg kører med ati tool lige nu og den er kommet op på GPU 82 grader og chip 62 grader .. :boxed:

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Firedog" (19.01.2008, 15:29)

2

lørdag, 19. januar 2008, 15:48

det er normalt med std. køler vil jeg tro

3

lørdag, 19. januar 2008, 15:48

det behøves du kke være nervøs over, bare du ikke kommer langt over de 90c, men med nogle gode case fans kan du helt sikkert få temparaturen en smule ned, mit 8800GTS det ligger cirka på 65ide og 75load, og jeg har så en case fan som suger det varme luft ud. så nej jeg vil ikke mene du skal være bekymret.

asus P8P67 evo
16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
coolermaster 600m silent pro
msi GTX970 gaming.
AOC 24 G2460PG
steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

4

lørdag, 19. januar 2008, 16:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af jedimind
det behøves du kke være nervøs over, bare du ikke kommer langt over de 90c, men med nogle gode case fans kan du helt sikkert få temparaturen en smule ned, mit 8800GTS det ligger cirka på 65ide og 75load, og jeg har så en case fan som suger det varme luft ud. så nej jeg vil ikke mene du skal være bekymret.

det var også ved det ATI heavy load ting den kom så langt op ellers tror jeg næppe den har været så højt. :)

jeg prøver bare at finde årsagen til alle mine crashs.

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

5

lørdag, 19. januar 2008, 16:49

hmm kan ikke forstå mit GTS alpha dog bliver ikke mere end 60C MAX hvor jeg har spillet Fx crysis 2timer i streg eller et andet spil? Ville sige det er lige rigeligt varmt.. og mit er også ocet. se sig

6

lørdag, 19. januar 2008, 17:00

jeg ved ikke hvorfor.. men nu virker det og jeg har spillet 1 times tid nu.. og ingen fejl.. men nu har jeg også kun 3gb ram i og ikke 4.. det er fandme lam xp crasher når jeg har 4gb i..

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

7

lørdag, 19. januar 2008, 17:02

ahh var det der problemet lå:D hehe jeg har Vista 64bit med 4Gb ram :P

8

lørdag, 19. januar 2008, 17:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog
jeg ved ikke hvorfor.. men nu virker det og jeg har spillet 1 times tid nu.. og ingen fejl.. men nu har jeg også kun 3gb ram i og ikke 4.. det er fandme lam xp crasher når jeg har 4gb i..

måske at de ram du pillede ud var defekte? for lyder sgu lidt weird at xp crasher fordi man har 4GB ram i.

asus P8P67 evo
16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
coolermaster 600m silent pro
msi GTX970 gaming.
AOC 24 G2460PG
steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

9

lørdag, 19. januar 2008, 18:18

XP burde jo som sådan ikke have noget problem med at kører bed 4 GB ram, hvis du havde koden for STOP fejlen som der står på den BSOD der, så kunne man måske finde ud af hvad der er galt og evt. løse problemet... som de andre foreslår, defekte ram/indstillinger der skal ændres lidt mht. ram ude i BIOS?

10

lørdag, 19. januar 2008, 18:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af JacobN
XP burde jo som sådan ikke have noget problem med at kører bed 4 GB ram, hvis du havde koden for STOP fejlen som der står på den BSOD der, så kunne man måske finde ud af hvad der er galt og evt. løse problemet... som de andre foreslår, defekte ram/indstillinger der skal ændres lidt mht. ram ude i BIOS?

det er hverken ram slotten eller ram den er gal med.. jeg har testet 1 efter 1 alle ram og 1 efter en i hvet slot.. men lige så snart jeg sætte den 4 klods i så går det galt..

det er 2x 1gb chellshock Dual channel ram jeg har. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2091734

2 af de sæt har jeg..

jeg har en anden tråd som jeg opgav, ingen svarede og den var lidt uoverskuelig da der var mange forskellige spørgsmål i..

Taget fra tidligere tråd, det er de fejl jeg har nået at kunne se.. nogle bliver og andre booter mig bare..

Bad_pool_Caller

0x000000c2

jeg har læst lidt på Google, og der skriver nogle det kan være IE7. men seriøst?!
jeg bruger ikke engang IE 7

ja og så fik jeg så en anden slags BSOD

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000a

fik også denne BSOD.
USBPORT.SYS
0x000000D1

og denne BSOD.

atapi.sys

det er de fejlmeldinger jeg har set.. og det eneste jeg har gjort at tage ram ud og ind igen..

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Firedog" (19.01.2008, 18:25)

11

lørdag, 19. januar 2008, 19:29

undskyld... det er en smule OFFTOPIC.. men bruger du ATi tool til et NVIDIA kort???

synes godt nok det lyder mærkeligt..

kan man godt det??

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "gaming-king" (19.01.2008, 19:31)

12

lørdag, 19. januar 2008, 21:21

Ok, hvis fejlende kun opstår når du kører med 4 ram-blokke/4 GB ram og du har prøvet begge sæt ram hver for sig og de ikke giver fejl overhovedet, så skal du måske prøve at hæve timings lidt på dem og/eller give dem lidt mere spænding og/eller sætte dem til at kører 1:1 hvis de ikke allerede gør det.

For når det nu bare virker som om du får en række mere eller mindre tilfældige BSOD's, og at alle delene ellers virker som de skal hver for sig, så kan jeg ikke lige forestille mig andet der ville hjælpe... ud over selvfølgelig kun at kører med 2 el. 3 GB ram, men det er jo ikke sjovt :D

13

lørdag, 19. januar 2008, 21:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af gaming-king
undskyld... det er en smule OFFTOPIC.. men bruger du ATi tool til et NVIDIA kort???

kan man godt det??

kan man sagtens. Det er IMO det bedste program til at varme gfx op til max load og teste for fejl og dermed overclocke med det. Men til at indstille clocks og 24/7 settings, bruger jeg rivatuner og / eller flasher en bios med de givne hastigheder

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

14

lørdag, 19. januar 2008, 21:24

Citeret

kan man godt det??

http://www.techpowerup.com/atitool/

Citeret

ATITool is an overclocking utility designed for ATI and NVIDIA video cards.

;)

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

15

lørdag, 19. januar 2008, 21:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af JacobN
Ok, hvis fejlende kun opstår når du kører med 4 ram-blokke/4 GB ram og du har prøvet begge sæt ram hver for sig og de ikke giver fejl overhovedet, så skal du måske prøve at hæve timings lidt på dem og/eller give dem lidt mere spænding og/eller sætte dem til at kører 1:1 hvis de ikke allerede gør det.

For når det nu bare virker som om du får en række mere eller mindre tilfældige BSOD's, og at alle delene ellers virker som de skal hver for sig, så kan jeg ikke lige forestille mig andet der ville hjælpe... ud over selvfølgelig kun at kører med 2 el. 3 GB ram, men det er jo ikke sjovt :D

ja nu kan jeg ikke finde ud af den bios der er på dette asus kort.. men på mine ram står der de kører 4-4-4-12 men i bios er der mange flere tal og jeg ved ikke vha de forskellige tal står for.. nogen der har en side man kan finde???

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

16

søndag, 20. januar 2008, 14:08

anyone?

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

17

mandag, 21. januar 2008, 09:08

op..

hvordan finder jeg ud af dette?? nogen der har samme bundkort eller måske kan hjælpe mig over msn mens jeg sidder ved computeren?? eventuelt i aften?

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.