Kan ikke starte med 4 GB ram ! hjælp

  • Hey Tweak.


    Jeg har lige været på posthuset og hente 4 x 1024 Corsair XMS2 DHX duel path Heat Xchange ram.


    hvis jeg sætter 2 blokke med 1024 ram hver, i computeren så den har 2gb, så vil den sagtens. men når jeg sætter alle 4 plader i, så starter den ikke.


    så går den istå under opstart, hvor man kan gå i setup og alt sådan noget hvis man trykker delete eller F8 og sådan.


    min opsætning er følgende :


    Intel Duo Core E6850 fsb 1333 mhz 3.0Ghz, ikke clocked, 64 bit
    Nvidia inno3d 8800 GTS 512 MB Overclocked med G92 chip.
    Western digital Raptor 74GB harddisk 10.000 rpm
    MAxtor 250 GB lager harddisk
    Asus P5N-E SLi motherboard
    Liteon cd-rom drev med dvd brænder.


    Windsows Vista Ultimate



    Jeg har virkelig brug for hjælp drenge og piger. vil gerne have 4GB eftersom vista kræver lidt ekstra.


    Hvad kan fejlen dog være ? er lidt ny inden for samle selv computere, så er lidt lost. det er ligemeget hvilke 2 ram blokke jeg bruger og hvor jeg sætter dem, så starter den, så det er vel ikke mine ram den er gal med .


    på forhånd tak for hjælpen.


    / Andy


  • Hvilken vista er det? 32 eller 64 bit?

  • jeg havde samme problem med min, det hjalp ved at opdatere bios til 8.05 eller hvad den hedder. Så hvis du ikke har den nyeste bios, så prøv start med det.


    Og da det så var løst kom jeg til næste problem med 4gb i, Der kunne den ikke starte op i vista.
    Der skal du starte op med 3gb og så installere den her. http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us
    Så skal du gerne kunne starte op med 4gb.


    Men det så ikke sikkert du får det sidste problem, Men kunne jo være da du har NÆSTEN samme bundkort og vista 64bit


    Redigeret for hitmans skyld :finger:

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    jeg havde samme problem med min, det hjalp ved at opdatere bios til 8.05 eller hvad den hedder. Så hvis du ikke har den nyeste bios, så prøv start med det.


    Og da det så var løst kom jeg til næste problem med 4gb i, Der kunne den ikke starte op i vista.
    Der skal du starte op med 3gb og så installere den her. http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us
    Så skal du gerne kunne starte op med 4gb.


    Men det så ikke sikkert du får det sidste problem, Men kunne jo være da du har samme bundkort og vista 64bit


    I har da ikke samme mobo. :razz:

  • Nej godt set hitman :9xo
    ved sgu godt det ikke er præcis det samme, Men chancen for at det er samme fejl som på mit er jo stor.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jeppe
    Heller ingen problemer her, Vista 64bit


    Og så gik det hen og blev til en jeg har heller ingen problem tråd?


    Nogen har problem og andre har ikke.


    jeg kan ikke installere mit vista med mine 4gb ram i, Jeg installere med 2-3 gb og så installere den driver jeg linkede til, og så kan jeg køre vista med 4gb.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Hmm, jeg må simpelthen ikke updatere min bios, har prøvet igennem Asus EZ flash der siger den "Cannot find or load directory".


    Har også prøvet din windows update den virker hellere ikke, den fryser bare i boot screen...


    Så hvis der er nogen som kan give et råd til hvordan jeg så kan updatere min bios, må i meget gerne give en hånd med :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Andy
    Hmm, jeg må simpelthen ikke updatere min bios, har prøvet igennem Asus EZ flash der siger den "Cannot find or load directory".


    Har også prøvet din windows update den virker hellere ikke, den fryser bare i boot screen...


    Så hvis der er nogen som kan give et råd til hvordan jeg så kan updatere min bios, må i meget gerne give en hånd med :)


    Du har prøvet Asus´ eget windows-program til opdatering? Ellers: Hent filen (BIOS), gem den et sted hvor du kan finde den igen. Start Asus "Live Update" og vælge "update from local file".
    Ellers kan man da vidst stadig opdatere BIOS via DOS.