Kan DDR3 ram betale sig

  • Det kan godt være jeg er lidt langsom, men for nyligt opdagede jeg et prisdrop, der vil noget på disse DDR 3 ram:
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391251


    Er det noget I ville købe, hvis I skulle have nyt system nu, eller synes I stadig de er for dyre?


    Vil man overhovedet for noget ud af rammenes ekstra ydelse, når man kobler det sammen med det mainstream hardware, der sælges nu? Der tænker jeg f.eks. på spil med en Q6600 el. lign.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Okay, det kan man jo ikke bruge til noget så... Og ifølge den test, der er linket til er der 0% at hente i spil. Men de Ram de bruger i testen kører jo også med CL9 timings, mens de kingston ram der er CL5, hvilket jo er næsten lige så lavt som de hurtigste ddr2 ram. Det har vel en del at sige?

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Okay, det kan man jo ikke bruge til noget så... Og ifølge den test, der er linket til er der 0% at hente i spil. Men de Ram de bruger i testen kører jo også med CL9 timings, mens de kingston ram der er CL5, hvilket jo er næsten lige så lavt som de hurtigste ddr2 ram. Det har vel en del at sige?


    ddr3 ram har general t en rimelig høj cl. so :)


    som forholdene er pt ihvertfald kan de tikke svare sig at bruge de ekstra penge på ddr3 ram. så hellere købe et par gode ddr2

  • Okay, så man skal kun købe DDR3, hvis man vil klare sig godt i memory benchmarks :)

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Okay, så man skal kun købe DDR3, hvis man vil klare sig godt i memory benchmarks :)


    man skal kun købe ddr3 ram hvis man har for mange penge :p

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    man skal kun købe ddr3 ram hvis man har for mange penge :p


    ja det kan ikke betale sig med mindre man har fået et rigtig fedt mobo nærmest kastet i nakken gratis så kan man vel godt købe DDR3 ram men hvor kaster de sådan nogen henne? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    ja det kan ikke betale sig med mindre man har fået et rigtig fedt mobo nærmest kastet i nakken gratis så kan man vel godt købe DDR3 ram men hvor kaster de sådan nogen henne? :))


    jah, hvis der er nogle der ved det, må de da gerne lede mig i den retning XD

  • DDR3 er langt hurtigere end DDR2....


    DDR3 er i øvrigt eneste som man kommer til at kunne bruge med næste generation af Intel CPU'er, den såkaldte Nehalem...


    Desuden...
    600mhz 4-4-4-4 kan lade sig gøre på rigtig gode DDR2 stænger...
    1000mhz 7-6-5-xx kan du på alle gode DDR3 stænger...


    prøv at se resultater af blot 600mhz 4-4-4-4 vs. 900mhz 7-6-5-18, så vil i nok få øjnene op...

  • men ram performance betyder så lidt så lidt. slet ikke pengene værd endnu, Jeg venter til det bliver mainstream

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    men ram performance betyder så lidt så lidt. slet ikke pengene værd endnu, Jeg venter til det bliver mainstream


    På Intel, tjoh, er jo fordi IMC ikke anvendes... Med IMC vil du hurtigt se forskel på fra 10GB/s til 25GB/s, og hvis jeg ikke tager fejl vil en 30GB/s+ nok rammes af de mere ekstreme..


    Men forskellen er der skam, kig du bare på hwbot... bemærk hvordan resultater med 200mhz CPU mere på 45nm C2Q udlignes af forskellen fra DDR2 til DDR3.... Synes jeg unægteligt er en forskel?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BP#1


    På Intel, tjoh, er jo fordi IMC ikke anvendes... Med IMC vil du hurtigt se forskel på fra 10GB/s til 25GB/s, og hvis jeg ikke tager fejl vil en 30GB/s+ nok rammes af de mere ekstreme..


    Men forskellen er der skam, kig du bare på hwbot... bemærk hvordan resultater med 200mhz CPU mere på 45nm C2Q udlignes af forskellen fra DDR2 til DDR3.... Synes jeg unægteligt er en forskel?


    Velkommen til forummet. Vi kan altid bruge nogle eksperter på hardware. :)) Jeg er iøvrigt ikke enig med dig men det behøver vi ikke diskutere mere om. ;)

  • http://anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2989&p=8


    "DDR3 may not be in your buying plan today, but it will certainly be there in the future. As DDR3 prices drop and/or timings improve, it will be the performance choice. For today, the best performance choice is either today's DDR2 or tomorrow's DDR3 on the P35 chipset instead."

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Men 600MHz 4-4-4 det må da næsten være D9MGH, og så skal de sateme også havde noget volt, og det dør de af. Så jeg vil de mene DDR3 er en del hurtigere hvis de også skal overleve mere end en mdr., men om de så er de mange pegnge værd som de nu koster det er jeg ikke sikker på.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9