Belkin Router probs

  • Hey jeg har købt en Wireless G+MIMO Router og har sat den op på den ene bærbar. 128bit WEP krypteret den og det kører fint. Men jeg kan ikke logge vores anden bærbar på den. Hvad har lavet forkert? Har det noget med dynamisk ip at gøre? Den skulle jo gerne være opsat så jeg kan logge flere computere på. :boxed:

  • Den vil godt logge på netværket men når jeg åbner browseren går den ikke på. Har google som startsde. Den blir ved med at hente netværksadresse og nu skriver den har begrænset eller ingen adgang til internettet. Nu fik jeg den på google men så begyndte den igen at forny ip adresse. Og så skriver den igen der er ingen eller meget lidt forbindelse til internettet.

  • Er der ikke en ekspert her der har noget at tilføje. Nu har jeg prøvet en usb netgear nøgle den kan godt logge på på bærbar 2. meget meget mærkelig. :O Hvorfor vil det onboard trådløse lan så ikke? Det er en amilo 1425 der driller

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Prøv lige at køre uden kryptering et øjeblik. Virker det?
    Hvad med WPA-kryptering? Det er langt at foretrække frem for WEP.


    Jeg tror det er firewall probs, Jeg har aldrig sat WPA op. Er det ikke lidt vanskligere. Det kører lidt nu men blir ved med hente netværksadresse. Kører godt nok ustabilt men med netgear nøglen kører det super men der er da irreterende når der er onboard wireless i.

  • Nu har jeg sat mig lidt tættere på routeren nu flyver det afsted. det kan jeg bare ikke forstå da den fortæller mig at forbindelsen er udemærket hele tiden. :D

  • Det er fandeme mærkeligt Zulu? Jeg har sat mig lidt tættere på routeren der godt nok står i et hjørne bag en sofa men nu kører det bare. Det er har jeg aldrig set før. 8)

  • Se alligevel om du ikke kan få det sat op med WPA istedet - der er ikke meget sikkerhed i WEP (kan brydes med simple midler inden for 10-20 minutter).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Se alligevel om du ikke kan få det sat op med WPA istedet - der er ikke meget sikkerhed i WEP (kan brydes med simple midler inden for 10-20 minutter).


    /ask


    Vælger man WPA med eller uden server?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Bare vælg uden, og vælg så en nøgle/ kodeord, på samme måde som du gjorde med WEP.


    Er gjort som du siger :9xo Det ser bare ud til at kører. Jeg valgte WEP fordi min gamle belkin vist kun kunne det. Men den nye kan begge dele.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Bare vælg uden, og vælg så en nøgle/ kodeord, på samme måde som du gjorde med WEP.


    Stadig problem med onboard wireless selv efter jeg har kryptere med WPA den står bare og jutter derud af og henter netværksadresse. Sætter jeg min Netgear usb i logger den på uden probs med det samme. Tænker om mit onboard ikke "snakker" så godt sammen med den router? Kan det være det. Har heller ikke noget problem med at logge på fra den anden bærbar en acer jeg har stående så det er hverken kryptering eller routeren den er gal med tror jeg. X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman
    Bare vælg uden, og vælg så en nøgle/ kodeord, på samme måde som du gjorde med WEP.


    Stadig problem med onboard wireless selv efter jeg har kryptere med WPA den står bare og jutter derud af og henter netværksadresse. Sætter jeg min Netgear usb i logger den på uden probs med det samme. Tænker om mit onboard ikke "snakker" så godt sammen med den router? Kan det være det. Har heller ikke noget problem med at logge på fra den anden bærbar en acer jeg har stående så det er hverken kryptering eller routeren den er gal med tror jeg. X([/quote]


    Prøv lige bare kort tid uden kryptering for at se om det så virker - hvis det virker uden er det jo krypteringen/login der går noget galt med. Hvis det stadigt ikke fungerer er det højst sandsynligt netkorttet.


    /ask


    PS.: understøtter dit netkort WEP og WPA?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Stadig problem med onboard wireless selv efter jeg har kryptere med WPA den står bare og jutter derud af og henter netværksadresse. Sætter jeg min Netgear usb i logger den på uden probs med det samme. Tænker om mit onboard ikke "snakker" så godt sammen med den router? Kan det være det. Har heller ikke noget problem med at logge på fra den anden bærbar en acer jeg har stående så det er hverken kryptering eller routeren den er gal med tror jeg. X(


    Prøv lige bare kort tid uden kryptering for at se om det så virker - hvis det virker uden er det jo krypteringen/login der går noget galt med. Hvis det stadigt ikke fungerer er det højst sandsynligt netkorttet.


    /ask


    PS.: understøtter dit netkort WEP og WPA?[/quote]
    Ja jeg har godt tænkt på det at prøve kort tid uden kryptering men det kræver vel jeg igen nulstiller routeren? :boxed:
    Ja hvertfald WEP det var den krypteret med på den gamle router. Synes nu altid det wireless har kørt noget langsomt men det gør de vel alle sammen. :D

  • Nu har jeg smidt en maskine med vista på der er lidt mere info under status på netværket.
    Der står nget med: IPv4-Forbindelse: Internet. IPv6-Forbindelse: Begrænset.
    Kører jeg så Netværksdiagnisticering skriver den flg: Det er ikke muligt at kommunikere med DNS-server og så ip adressen i parantes. Når den pinger den eksterne vært modtager den ikke noget svar. ;(