Net-kabel, hvor langt?

  • Har lige fået Fullrate Internet, men mit telefonstik sidder i køkkenet, så skal ha trukket et ret så langt kabel. Så har lige et par spørgsmål..


    Hvor langt må et net-kabel være, før det taber hastighed? Jeg kommer nok til at bruge 25-30 meter, sådan ca.


    Hvor fåes så lange kabler?


    :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hvor langt må et net-kabel være, før det taber hastighed? Jeg kommer nok til at bruge 25-30 meter, sådan ca.


    - Altså jeg er tilsluttet vores router med et 20 eller 25m kabel og det kører ganske godt, mærker intet tab og kan downloade/uploade med max båndbredde. Et Cat5 kabel har vist en maksimal længde på 100m :) Og er næsten sikker på at alle ethernet kabler idag er cat5


    Hvor fåes så lange kabler?


    - Hos den lokale hardware pusher, hvis ikk de har dem ka de bestille dem hjem :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().


  • 30m er intet problem. Maks længden er 100m, men med mindre du kører med cisco router/switches går grænsen nok allerede ved 70-80m, tror ikke der er andre der overholder de krav til fulde.

  • Takker drenge, synes sgu selv jeg havde kigget på edbpriser, kan sgu være at man skulle gå i seng.. :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo