s754 mobile cpu i en stationær?

  • hej jeg he fået en lidt ældre hp laptop hvor bundkortet er røget (tror jeg nok) der stå på selve maskinen at det er en "amd athlon" men når man så åbner og kigger viser det sig sq at være en s.754 kan den godt bruges i en stationær pc eller ender jeg bare med at dræbe både cpu mobo og ram

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

  • Er det en Athlon XP eller en Athlon 64?


    Jeg har en Athlon XP-M (socket A) siddende i stationære. Det fungerer fint.


    Jeg tror heller ikke der skulle være noget i vejen for at sætte en Athlon 64 i et 754-bundkort.

  • tror den kan bruges, hvis du finder et alm bundkort med samme socket, men s754 var vidst nforce3 tiderne, og ikke specielt godt....så derfor kan det ikke rigtigt betale sig imo...de bundkort er nok også svære at skaffe nu om stunder. s939 havde været en del nemmere.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg har så noget ala 4-5 forskellige s754 mobos til at ligge så jeg kommer ikke til at mangle et sådant board men grunden til jeg spørger er fordi at sån en mobile cpu jo ikke bliver så varm som en std så den kunne jo være fin at bruge i en htpc

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt