Pc problemer den starter ikk op

  • Halløjsa jeg startede idag min pc op efter jeg havde taget min lillesøsters bundkort og cpu.
    Jeg satte mine ram og mit gfx i og tilsluttede det hele. Jeg startede pc'en op og den bootede og det
    hele. Jeg kom ind i vista og slukkede der efter pc'en fordi at jeg ville formatere hd. Men da jeg startede den kom der ingen billede på skærmen :boxed:
    Den startede fint op første gang men den gider ikke nu??


    Bundkort er et Msi k9n neo 550i chipset
    Amd 3500+ cpu
    Cellshock pc2 6400 2*1 gb ram
    HD 3870 gfx


    Den laver det samme som den gjorde med mit andet bundkort lige inden jeg solgte det.
    Jeg har clearet comos og skiftet batteri. Prøvet med kun en ram stang og byttet rundt på begge. Og lige lidt hjalp det. Har ikke prøvet med min søsters geil ram endnu.
    Synes det er lidt underligt den startet fint op første gang og så gider den ikke mere :crazyeyes:


    Nogen som kan hjælpe??

  • Det kan ikke være et hastighedsproblem vel? at du presser din ram for hårdt??


    Men det er jo fint at den kører igen med dine geil-ram....

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Tror jeg vil prøve med en bios update når jeg engang er færdig med at installere vista på den..
    Tror mine ram er i stykker da den lavede det sammen nummer på det andet bundkort. Det er rimelig heldigt de er købt på mit arbejde så kan jeg bare få dem byttet til nogle andre :D
    Tror jeg vil have et par geil 2*2 gb i stedet eller et par adata.

  • Du kan jo prøve at smide noget memtest efter dem?!
    Kan selvfølgelig blive et problem hvis den slet ikke booter med de ram....

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Fandt også lige ud af at bundkortet ikke kan give mere ind 2,2 volt til rammene og det er hvad de cellshock ram er rated til. Så tror ikke de duer i det her bundkort. Men det er mærkelige var at den lavede det samme nummer med mit andet msi board.

  • Så kommer der lige et bonus spørgsmål :D
    Jeg har købt en silverstone hd køler da jeg har fjernet der hvor hd'er skal være i kabinettet.
    Og blæseren i hd køleren har ikke sluttet til da den larmer som et lille jetfly. Men kan hd holde til at være i en lille kasse uden af varmen endelig bliver skubbet væk. Har mærket på hd og den er kun håndlund hvilket den også var før. Skal jeg overhovedet bekymre mig??