Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Jeg har en DVD brænder.
Skal købe nogle skiver, men skal man tage R+ Eller R-?
Der står ikke noget på mit drev, om den vil have det ene eller det andet.
Hvad er forskellen?
PS det er til at brænde hjemme optagelser fra et HD-cam.
ABIT AN7
3x512 PC3200
1x300 GB HD
AMD 2,2 Ghz
Radeon 9600 XT
LG L1932P 19" LG fladskærm med 4 MS
Hvis din brænder kan tage begge dele, er det lige gyldigt.
Ved at min brænder kan brænde hurtigst med R+.. Mærkeligt nok .
Og hvis du så bag efter skal bruge det i en DVD-afspiller, skal den jo også kunne køre med den format du brænder det over på .
De fleste brændere og afspillere spiser begge dele. Har i hvert fald ikke oplevet andet.
MB: Asus P6T Deluxe V2, CPU: I7 920@3.95, Ram: 3x2Gb Corsair Dominator PC16000
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: HIS ATI 5970, Lyd: Creative X-Fi Elite Pro
HDD: 1x Intel X25M 80Gb + et bundt andre små-diske
Hvis den kan begge dele ville jeg også vælge -R... Har oplevet et par problemer med +R skiverne, men problemet kan jo selvfølgelig også forekomme den anden vej med -R, alt efter hvad for noget udstyr der bruges...
Udvalget af -R skiverne er også lidt større.. Jeg plejer at køber Verbatim.. de er super..
Oprindeligt indlæg af Dylmer
Hvis den kan begge dele ville jeg også vælge -R... Har oplevet et par problemer med +R skiverne, men problemet kan jo selvfølgelig også forekomme den anden vej med -R, alt efter hvad for noget udstyr der bruges...
Udvalget af -R skiverne er også lidt større.. Jeg plejer at køber Verbatim.. de er super..
ja verbatim styrer. Jeg køber DVD+R i verbatim 16x, kan kører 18x
CM HAF X 3 x 200mm + 3 x 120mm fans - Intel 2600k@4.4 1,25 vcore watercooled - 16GB Crucial ELITE ram - 430W Thermaltake SMART PSU - 2 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition. System bruger 70W idle i windows. 200w i load i spil.
Jeg bruger skiver fra FUJI som er super fede. Bruger mest -R, da jeg synes de er bedst med de fleste afspillere. En del gamle DVD maskiner har det dog bedst med +R.