Jordforbindelse

  • Jeg har et Altec-højttalersæt som har en konstant lav brummelyd. Det er ikke noget der generer generelt, men eksempelvis når man skal sove om natten bliver det nødvendigt at slukke for sættet. Der bliver lyden en tand for tydelig. Jeg har fundet frem til at det skyldes noget med noget manglende jordforbindelse, men hvordan alt dette hænger sammen er jeg aldrig blevet klog på. Så er der nogle som kan være lidt behjælpelige med hvordan man får skudt noget jordforbindelse i kæften på den, så den kan lære at tie stille? :crazyeyes:

  • Problemet er at noget af dit udstyr er jordet og andet ikke er.
    Hvis du fjerner jordforbindelsen fra PC og skærm skulle problemet forsvinde.
    Dette er selvfølgelig ikke den optimale løsning, men du får ikke jordet dine højttalere, medmindre du graver dem ned, men det er måske ikke den mest optimale løsning man kan forestille sig...

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().