Underlig RAM "problem"?

  • Jeg har haft 2x1Gb RAM i min vista comp. og i dag sætter jeg så 2x1Gb mere RAM i så jeg burde have 4GB RAM, men når jeg går ind i computer details siger den jeg kun har 3,25Gb RAM, hvordan kan det lade sig gøre??

  • det er pga en begrænsning i 32bit styresystem. selvom det det teoretisk kan styre 4gb vil det "kun" registrere 3,5gb. Hvis du vil udnytte resten skal du bruge 64bit OS

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    det er pga en begrænsning i 32bit styresystem. selvom det det teoretisk kan styre 4gb vil det "kun" registrere 3,5gb. Hvis du vil udnytte resten skal du bruge 64bit OS


    Nemlig så skal du ha 64 bit vista. :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Og inden du bruger penge på det, så kan du jo se om du overhovedet kommer i nærheden af de ~3.5gb ;)


    Jamen jeg har skam allerede 64bit Vista, har bare ikke installeret det endnu. Kan man egentlig gøre det uden at skulle geninstall det hele, altså bare lave en slags "repair"?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar


    Jamen jeg har skam allerede 64bit Vista, har bare ikke installeret det endnu. Kan man egentlig gøre det uden at skulle geninstall det hele, altså bare lave en slags "repair"?


    Ikke mig bekendt men du kan jo prøve og se om den gemmer din gamle version som "Windows old"
    :D Det skulle væe den eneste måde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Ikke mig bekendt men du kan jo prøve og se om den gemmer din gamle version som "Windows old"
    :D Det skulle væe den eneste måde.


    Vil jeg få et ydelsesboost ud af at skifte til vista 64, eller på anden måde mærke det?

  • som det er nu vil du sikkert miste ydelse, da det er tungere at trække. og ikke alting er kompatibelt med vista endnu, men det meste skulle gerne virke.....atomic bomberman over lan er desværre umuligt, da ipx protokollen er droppet helt.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.