ekstern faldt på gulvet

  • Jeg har et problem med min eksterne harddisk. Da jeg var igang med at overføre noget fra min eksterne til bærbaren, faldt den på gulvet, og da jeg ville starte den op igen. duede den ikke. den var tændt, men duer ikke. :oops:


    Jeg hørte så at det er muligt at få indholdet fra harddisken over på en anden harddisk, på en eller anden finurlig facon, men ved ikke hvor jeg skal henvende mig. :ph34r:


    Har i nogen idéer? eller er heldet ude med mig :crazyeyes:?

  • Det kan være at det er strømforsyningen eller printet i boxen der er dødt - Du kan prøve at tage harddisken ud og sætte den i en stationær...


    Ellers vil jeg mene at du er BuTTfucked, da det er røvdyrt at få reddet data fra døde-diske...

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Hej uheldige,
    Jeg mistede også min harddisk for 1.5 år siden - ALLE mine vigtige data... den ville bare ikke læse mere...


    Jeg søgte på data recovery på google, og endte med at besøge en lille shop på Frederiksberg, KFC Data. Vupti, - 1.5 dage senere havde jeg alle mine data intakt, på en ny disk. Prisen er lidt pebret, men det må du jo selv vurdere.


    Mvh
    Torben

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sargent
    Hej uheldige,
    Jeg mistede også min harddisk for 1.5 år siden - ALLE mine vigtige data... den ville bare ikke læse mere...


    Jeg søgte på data recovery på google, og endte med at besøge en lille shop på Frederiksberg, KFC Data. Vupti, - 1.5 dage senere havde jeg alle mine data intakt, på en ny disk. Prisen er lidt pebret, men det må du jo selv vurdere.


    Mvh
    Torben


    Kentucky Fried Chicken Data? Specielt :))


    Når men nok af det. Som sagt, hvis du tager disken ud og den ikke virker i en alm computer er det proffessionelle. Og de koster penge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Flere har vaeret glade for et program der hedder Get data back, mener jeg.


    Hvad skulle det program hjælpe hvis den ikke engang registrerer at harddisken bliver sat til computeren når jeg tænder for den?


    og ja, det er en normal harddisk som bare er sat i et case.

  • Korrekt, GetDataBack og andre programmer af den kategori hjælper intet hvis ikke du kan komme i kontakt med disken. Som de andre skriver så må du prøvet at tage den ud af dens case og så teste den i en alm. stationær pc, du skal naturligvis holde øje med diskhåndteringen.


    Hvis ikke du kan få kontakt med den, så må du som de andre skriver vurdere hvor vigtige dine data er, det koster knaster at få det lavet professionelt, mange!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Hej igen,
    Ups, jeg skrev vist nogle forkerte initialer på firmaet (he he.. den der med Kentucky Fried Chicken var squ' go'!).


    Her er de rigtige data.
    DKC DATA
    Alhambravej 1
    DK-1826 Frederiksberg C.
    Denmark
    tlf: +45 70202080
    hotline: +45 40202070


    Og jeg ringede hotline kl lort om aftenen, aftalte en (god) pris (ca 3-4000 kr, såvidt jeg husker, plus depsositum for ny disk), afleverede disken morgenen efter, og hentede en (ny) disk) med all mine data (pyyyyhhhhhaaaa) morgenen efter. Sådan. Alle skillingerne værd!