Computer crash i spil

  • Hej Tweakere!


    jeg har et lille problem. Når jeg spiller spil(Crysis, COD4, WoW, LOTRO - alle spil) Så crasher(billedet står stille og lyden går i hak) min computer. Jeg kan ikke gøre andet end genstarte på knappen på kabinettet.


    Jeg ved ikke om det kan være noget med ForceWare 169.25 driverne? Eller om GFX bliver for varmt (Inno3D 8800GTS 512mb), for jeg synes ikke blæseren siger ret meget, men den drejer da rundt.


    Min ven har samme problem og kører næsten samme setup som jeg, bare med 8800GT istedet.


    Håber i kan hjælpe


    Mvh


    Michael

  • hmmm Punkbuster spil :S


    bruger du nogle Framworks programer eller bruger du ati tray tools, systool, powerstrip, rivatuner så luk dem ned... da de for punkbuster spil til at crashe, + at den crashe gfx driver.

    I7 920 2.66 @ 4.2Ghz vcore1.35 // Asus P6T Deluxe // 12G PC12800 Corsair 8-8-8-24
    Asus 4870X2 // Intel Raid // 2 * 500G Raid0 // Highpoint 2300 // 2 * 500G Raid0 // 2 * 1T Raid0 // Plextor 810A-Sata
    Enermax 720W // Coolet By EK-Watercooling

  • WoW og LOTRO er nu ikke ligefrem Punkbuster spil.


    Jeg tror det er gfx kortet eller måske cpu'en der bliver for varmt, har selv oplevet det samme problem da jeg brugte støvfilter. En hurtig måde at teste på om PC'en bliver for varm, er at tage sidelåget af. Hvis det hjælper, har du et ringe airflow i dit kabinet.


    Husk at den blæser der trækker varm luft ud af kabinettet, skal helst have et dobbelt så højt airflow, som den der puster kold luft ind da det er dobbelt så svært at trække varm luft ud, som det er at puste kold luft ind.

  • CPU ligger ved ca. 28C idle og ikke meget højere ved load. GFX ligger på ca. 54idle, og har ikke testet ved load. men ja, det er punkbuster spil nogle af dem. jeg prøver lige at teste lidt, dog tror jeg ikke der er problemer med airflowet =/


    tak for svar

  • det lyder som enten varmeproblem eller en ramklods der driller.....men vil også gætte på varme...din cpu bliver bestemt varmere end 28 under load.....medmindre du har vandkøling. men det kan bestemt også være gfx der bliver for varmt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.