Media Center

  • Hejsa alle sammen,


    Er der nogen som har noget forstand på dette og evt. kan lave en opskrift på et fornuftigt Media Center. Det er min plan at den skal bruge LinuxMCE og ikke Windows MCE.


    Bortset fra det, så ved jeg ikke så meget om hvad der skal til for at lave sit eget media center. Så hvis nogen har en god opskrift på en fornuftig maskine eller har nogle ideer til hvad man evt. kan gå efter, så ville jeg blive meget glad for hjælpen.


    vh


    Michael B.

    ASUS Maximus Formula S.E. RoG
    Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
    Corsair XMS2 Dominator
    XFX GeForce 8800 GT XXX Version
    WD Raptor WD740ADFD
    Samsung SpinPoint T166
    Antec Atlas 550

  • Det ser ok ud.
    Hvad hvis man evt. vil have den til at virke sammen med TDC Kabeltv ? Hvilken slags tv tuner skal man så have fat i til den ?

    ASUS Maximus Formula S.E. RoG
    Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
    Corsair XMS2 Dominator
    XFX GeForce 8800 GT XXX Version
    WD Raptor WD740ADFD
    Samsung SpinPoint T166
    Antec Atlas 550

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zatoor
    Det ser ok ud.
    Hvad hvis man evt. vil have den til at virke sammen med TDC Kabeltv ? Hvilken slags tv tuner skal man så have fat i til den ?


    Hvis det er det almindelige tdc kabeltv (nu kaldet yousee) skal du have en ganske almindelige analog tv tuner. Er det deres digitale kabeltv skal du bruge en DVB-C tuner :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Da jeg ikke rigtig gider til at rode med at få selector kort og lign til at virke, så tror jeg bare at jeg investere i et dvb-t kort fra Hauppauge.


    Der er kun en mindre detalje ved den maskine som du linkede til. Der er ikke de helt store udvidelses muligheder i den. f.eks. så er der kun plads til 1 stk 3½" internt. Ville være rart med plads til mere end blot 1 hd. Samt så har jeg det lidt i tankerne at den skal erstatte min nuværende video og dvd, og hvis det er muligt så også min radio tuner. Så jeg reelt kun har mit tv, forstærker, selector og mediacenter.

    ASUS Maximus Formula S.E. RoG
    Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
    Corsair XMS2 Dominator
    XFX GeForce 8800 GT XXX Version
    WD Raptor WD740ADFD
    Samsung SpinPoint T166
    Antec Atlas 550

  • heysa


    du kan lave et system magen til mit. det spiller max. og larmer ikk.


    indhold:
    Antec Fusion Black 430 http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9131
    mener ikke testen inde oc.dk giver den en fair karakter. det er MEGET bedre end det


    Asus P5E-VM microatx bundkort http://dk.asus.com/products.as…=0&model=1912&modelmenu=1


    Intel E4300 CPU


    2GB DDRII kingston value ram


    en meget lydløs køler (kan ikk huske hvilken :D)


    Hauppauge WinTV PVR150 MCE analog tvtuner (virker kanon med tdc kabeltv)
    evt kan du købe storebroderen PVR 500 med dobbelttuner


    DVD / Blueray drev


    2 x WD AAKS750 750GB harddiske


    MCE Remote



    Programmer:
    hvis du ikke er specielt meget inde i linux ville jeg bestemt ikke vælge at knalde det ind på. da det vil give dig alt for meget bøvl.
    i stedet kan jeg varmt anbefale windows xp + Mediaportal som kan hentes gratis her http://www.team-mediaportal.com/


    der er lige kommet en ny version og den er virkelig kanon. du kan mounte DVD images via deamontools igennem den og alt muligt. jeg vil næsten påstå at du kan indstille alt som du vil have det. og så samtidig på en forholdsvis simpel måde.

  • Hvis nu jeg overvejede at smidde en FloppyDTV i den også, så den også kan tage TDC Kabel, så skal jeg vel stadig også have et alm. tv kort ikke sandt ?

    ASUS Maximus Formula S.E. RoG
    Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
    Corsair XMS2 Dominator
    XFX GeForce 8800 GT XXX Version
    WD Raptor WD740ADFD
    Samsung SpinPoint T166
    Antec Atlas 550

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zatoor
    Hvis nu jeg overvejede at smidde en FloppyDTV i den også, så den også kan tage TDC Kabel, så skal jeg vel stadig også have et alm. tv kort ikke sandt ?


    Ikke nødvendigvis. Men husk at du kan (som udgangspunkt) kun se en kanal pr. tuner du har. Dvs. at hvis du kun har en tuner, kan du IKKE se live TV på en kanal og samtidig optage på en anden.
    Her kunne det måske være en idé med en analog tuner, som du kunne bruge som "backup" hvis du skal optage noget samtidig med at du ser noget andet.

  • jeg har et Hauppauge wintv pvr 150 tvtuner kort i mit media center. og det virker fint tilTDC kabel TV. jeg ved dog ikk om det virker sammen med en selector. hvis du vil have 2 tv tunere kan jeg varmt anbefale hauppauge wintv pvr 500. der er 2 tunere på det kort så du både kan se og optage på samme tid. og så vidt jeg ved er hauppauges wintv 500 model stadigvæk et af de bedste kort man kan købe.
    hvis du vælger at købe et andet tv tuner kort skal du være opmærksom på at det er understøttet af det media center software som du vil bruge.

  • jeg har planer om netop og købe den med 2 turnere i altså en pvr-500. Det mit spg. gik ud på var så at hvis jeg ville bruge DVB-C fra en FloppyDTV om det så ville virke. For jeg vil netop gerne have lavet så jeg kan se en kanal og optage en anden samtidigt.

    ASUS Maximus Formula S.E. RoG
    Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
    Corsair XMS2 Dominator
    XFX GeForce 8800 GT XXX Version
    WD Raptor WD740ADFD
    Samsung SpinPoint T166
    Antec Atlas 550