Parabol i alle rum?

  • Hey
    jeg ved ikke om det er rigtig sted men


    vi står og skal lave huset om og vi har snakket om at få parabol i ALLE rum.
    så nu spørger jeg. hvad skal vi købe så vi kan se uafhænget i alle rum.
    altså så jeg fx ser tv2 zulu og min søs ser MTV og min mor ser tv1000 på samme tid.


    hvordan kan man lave det og skal det bare køre igennem et normalt koax (stave, parabol kabel)


    håber i kan hjælpe :)


    og så noget andet
    vi skal have div stik i rum så der skal vel bare være
    2 net
    strøm
    koax


    og man køber vel bare så 25 pors swits og sætter til port1 på rouderen ikke? for vi skal nok bruge en 10 - 15 stik

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • For at kunne se tv fra en parabol i flere rum uafhængigt skal man så vidt jeg ved have en dekoder til hvert tv. Og dermed et kort til hver dekoder. Jeg ved ikke om flere dekodere på en antenne duer.


  • mener bare jeg har hørt noget med at man kan købe en parabol som hvor der kan kobles fx 5 tv til den og de køre så uafhængint af hinaden...

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Jeg tror den eneste (realistiske) mulighed er at hvert tv skal have sin decoder. Jeg ved at man kan få et tillægsabonnement til sit normale Viasat (osv) så man får ekstra kort til decoder nr 2, så man ikke skal betale fuld pris for nr 2, 3 osv.

  • [/quote]


    mener bare jeg har hørt noget med at man kan købe en parabol som hvor der kan kobles fx 5 tv til den og de køre så uafhængint af hinaden...[/quote]


    Det kan godt være at det findes, men hvert TV skal have en modtager som man skifter kanaler på. Men en switch på LNB hovedet og så en modtager for hvert rum, så kan de styre hvad de skal se.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af larsen-foto


    mener bare jeg har hørt noget med at man kan købe en parabol som hvor der kan kobles fx 5 tv til den og de køre så uafhængint af hinaden...[/quote]


    Det kan godt være at det findes, men hvert TV skal have en modtager som man skifter kanaler på. Men en switch på LNB hovedet og så en modtager for hvert rum, så kan de styre hvad de skal se.[/quote]


    mente bare det fantes du ved så man trykkede på knap 2 på TV fjernbetjeningen og der var tv2 som normalt og så ellers knap 5 var der fx tv1000


    så der ikke var en "ekstra" fjernbetjening men lige som i fællesantenne

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU