Gamer skærmkort

  • Heyson.


    Jeg skal har mig et nyt grafikkort, men hvilket?


    Jeg har kigget på dem her.


    http://www.shopitonline.dk/pro…rod_nr=90-C3CFZ0-J0UAY00T


    http://www.expressdelivery.dk/…ri=Losdele&mainfunc=link&


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344052


    Hvis i har et bedre forslag, kom med det!


    Det skal selvfølgelig være til det helt ultimative gaming!!!! q;


    forresten det skal være en PCI-Express port :D


    //Tullan

  • Det helt ultimative gaming? Så er det da ikke et GT du skal have ihvertfald!


    Kig på 2x Ultra istedet, og mist interessen for det ;)


    Men som ovenstående siger - Snup et 512mb GT, eller GTS ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tullan
    Skal spiller crysis og har fået af vide et 512 mb ram kort kan har lidt problemer


    men hvilkek et?


    hvad skal jeg især kigge efter af Specifikationer?

    ,


    Kig i det link som manden sendte?


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409894


    Det er et 8800GTS 512mb, som pt. er det bedste på markedet til under 2500,-


    Og tag ikke fejl af det imod versionen med 640mb - 512Mb versionen er G92 baseret, hvor det "gamle" GTS med 320 eller 640mb kører på G80 teknologien.. Rimelig stor forskel :9xo



  • Ja har godt nok hørt om det der G92!


    kopiere det lige fra linket du sendte (:


    HDCP-kompatibel: Ja-------------------Ka jeg så bruge det til HD signal (hvis min skærm kan)?
    Kerne Clock hastighed: 650 MHz----Det må være cpu´en, og det er da ikke så vildt?
    Model: Indstikskort---------------------Det er vel bare hvordan tilslutningen til pc´en
    Teknologi: PCI Express 2.0 x16------Hva er det der 2,0? Kan man bruge det hvis man har en PCI Express x16 port?


    Der er lige et par spørgsmål (:

  • Ja har godt nok hørt om det der G92!


    kopiere det lige fra linket du sendte (:


    HDCP-kompatibel: Ja-------------------Ka jeg så bruge det til HD signal (hvis min skærm kan)?
    Kerne Clock hastighed: 650 MHz----Det må være cpu´en, og det er da ikke så vildt?
    Model: Indstikskort---------------------Det er vel bare hvordan tilslutningen til pc´en
    Teknologi: PCI Express 2.0 x16------Hva er det der 2,0? Kan man bruge det hvis man har en PCI Express x16 port?


    Der er lige et par spørgsmål (:[/quote]



    1. ved jeg ikk helt^^
    2. Det er ikk Cpuen men derimod Gpuen på grafikkortet. og jo 650 mhz er fint.
    3. Ja kan ikk se hva det ellers skal være^^
    4. Jeg kører mit 8800 gt på et 1.0 bundkort. ved godt nok ikk med gts, men går da ud fra at de også er bagudkompatable (staveplade)


  • Kerneclock - Det er en GPU, og ikke en CPU ;) Og tjoh, mit 8800GTX, som er en smule bedre kører kun 575Mhz stock


    Indstikskort - Ja, det betyder udelukkende at det skal sidde inde i en computer.. Nogen er åbenbart lamme nok i ansigtet til ikke at kunne regne det ud..


    PCI-e 2.0 er next-gen PCI-e.. Dog kan du sagtens bruge kortet i et bundkort der er fx 6mdr gammelt som ikke har PCI-e 2.0


    Ingen problemer med noget der, og ja, du kan udnytte HD med kortet, hvis skærmen tillader det :9xo



  • Jeg har det her bundkort


    Hvad er GPU så, og det er ikke noget man behøver at tænke så meget over?


    Quote

    Indstikskort - Ja, det betyder udelukkende at det skal sidde inde i en computer.. Nogen er åbenbart lamme nok i ansigtet til ikke at kunne regne det ud..


    Hvordan skal den forståes 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tullan
    Jeg har det her bundkort


    Hvad er GPU så, og det er ikke noget man behøver at tænke så meget over?



    Hvordan skal den forståes 8o


    Til det sidste: At de beskriver at det er en intern del, og ikke en ekstern del som ligger på bordet og tilsluttes med kabel? Du kunne heller ikke automatisk regne ud hvordan et gfx bruges eller? :boxed:


    GPU er kernen på grafikkortet - Den der er skyld i alle grafikkorts navn, så jo, det er da netop den der skal tænkes over ;)


    Det er GPU'en der laver det hele - hjulpet af rammene, det er de 2 ting et grafikkort er bygget op omkring, tilsat en bunke komponenter jeg ikke gider ind på her.


    Og som jeg også skrev oven over kan du montere grafikkortet i alle PCI-e x16 porte, så gider ikke engang kigge på dit As(s)Rock ;)

  • Ja undskyld jeg spurgte!


    men jeg sagde at det er "VEL" tilslutningen til pcén


    men da jeg ikke køber hardware så tit, ville det så ikke være smart at købe et med lidt flere ram


    Det med GPU siden den ikke er så vild men alligevel er det et godt grafikkort, må så være fordi det er et G92 eller? (:

  • de ram du linker til der er kun 2 gb? men hvis du har 4gb så er der ikk nogen grund til at købe fler.
    og angående GPU: selv det dyreste grafikkort du kan få(8800ultra) kør "kun" med 650 mhz. Så 650 mhz er fint:)

  • har 2 pakker af dem så det bliver til 4 gb (:



    Ja det kan jeg se, jeg må har vekslet det med noget andet - som nok er ramenes hastighed :oops:


    men det var mere ramene i skærmkortet jeg er bekymret for.


    der går vel ikke særlig lang tid før, spillinde som minimums krav skal har 512 MB ram´s skærmkort

  • tror nok der går en del tid... men altså det hvis du vil ha fler ram kan du jo gi 1000 kr mer for et gtx, men den yder stadig ikk meget bedre selv hvis 512 er min. req?