Hardware Problemer

  • I kan lige få mine computer specs.


    Operating System: Windows Vista™ 64 bit
    Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
    Memory: Corsair XMS2 Dominator 4 x 1 GB RAM CL4
    GFX : ASUS GeForce 8800 GTS 640MB
    Motherboard: Abit AW9D-MAX


    Problemet er sådan set at når jeg spiller over længere tid så begynder min computer at lagge, ja den låser sådan set mine fps ned til 50fps i cs 1.6. Det giver ingen mening og jeg har sådan set næsten prøvet alt. I Counter-strike source gør den det os, dog ikke med at låse min fps men den begynder at lave fps drops stille og roligt. Jeg har ikke set det i andre spil men det heller ikke altid man lige går op i det. Eksempel har jeg gennemført crysis uden problemer. Jeg ved dog at jeg havde 30fps i high men det os rimelig normalt.


    Jeg har skiftet min CPU ud
    Jeg har skuftet mine Ram
    Jeg har sat ny køler på min CPU samt GFX kort
    Jeg har skiftet hd ud
    Jeg har opdateret bios.


    Min konklusion er at der er noget galt med mit gfx eller at mit chipsæt bliver forvarmt? Men jeg har bare aldrig set eller hørt om nogen der har sådan et problem hvor den ligefrem låser lavere fps. Nogen som ved hvad dette kan skyldes? eller om chipsæt virkelig kan gøre sådan noget der?

  • umiddelbart vil jeg faktisk tro at der er noget ram-leaking i vista der måske laver problemer..se om der er nye updates til at starte med. hvis den bruger alle rammene, så vil den forsøge at tilpasse din pagefil og det kan være der at problemet opstår.men er lidt mærkeligt at den så ville låse på præcist 50 fps.


    dernæst kan det være varme problemer..de opstår normalt efter ca 30 min.



    og dernæst kan det være et eller andet med vista og dine grafikdrivere der nogle gange sætter vertical sync på....hvis skærmen så kører med 50 hz, vil den låse fps til det samme.


    umiddelbart vil jeg dog sige at det er noget software relateret, nu når du har skiftet så meget ud.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Well jeg har jo skiftet mine ram ud med nogen andre ram og der gjore den det stadig, jeg har os haft windows xp installeret, virked desværre heller ikke :<


    Det med at hz låser sig har intet med nsync da jeg har prøvet at slå det fra plus min skærm er 19" så den burde kunne klare 100hz anyway. Det sker jo os første efter 2-4 timer. Men det eneste jeg ikke kan tjekke varme på er jo mit chipsæt og gfx ram.

  • er det hele softwarerelateret (ramleak har intet med dine fysisk ram at gøre som sådan, men er en dårlig kodet software) så kan du blive ved at skifte ting...det kan også være tale om ganske almindelig spyware der bruger din cpus kræfter så den ikke kan levere fps nok.....vil anbefale dig at scanne med forskellige former for antivirus og anti-spyware programmer der kan findes ret nemt og gratis på nettet.


    udover det , så se om der er nye opdateringer eller drivere

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.