Et par spørgsmål :)

  • Hej alle sammen, og Godt Nytår!


    Jeg har et par spørgsmål, og jeg mangler et par intellektuelle svar på dem :) ( Som man self kun kan få hos Tweak drengene, hehe :D )


    1. Er det ikke dumt at invester i en ny computer nu hvor Intel og Nividea snart udkommer med et par rimelig Nizzle grafikort/CPU'er ? Skulle man ikke lige vente og se hvor gode de egentlig er?


    2. Hvor god vil Nividea's nye 9800 være ifl til 8800 GT ?


    3. Kommer der en ny The Elder Scrolls ?


    4. Vil i anbefalde den her skærm ? SKÆRM


    5. Hvorfor er dualcore bedre end Quadcore til gaming?


    6. Jeg er jo fan af TES4 Oblivion, og hvis jeg skulle købe mig en ny computer så skal det kun være fordi jeg vil kunne køre det på 1600x1000 med AA og HDR uden at det lagger overhovedet. Kan man det nu eller skal man lige vente til den nye serie kommer?



    Godt nytår :)


    P.S Undskylder for variationen af spørgsmål, men håber da i kan bære over med det :D

  • 1. Kommer an på om du skal bruge den nu? Er selv ved at købe nyt system nu, så det syns jeg ikke nej..


    2. Aner det ikke, men bedre.. Evt. køb et GT 256mb er næsten samme ydelse ifølge test's som 512MB versionen..


    3. Pas, aner ikke hvad der er :P


    4. Har kun haft gode erfaringer med mine samsung skærme, så ja det ville jeg.


    5. Vidste jeg ikke de var, køber en Quad anyway, da jeg meget sjældent kun har 2 ting kørende, og for det meste køre med 2 af det samme spil, til tider 3..


    6. Kender ikke spillet, men tvivler, syns aldrig der er nogen spil der kan køre i maks uden lidt lag i ny og næ..


    7. I lige måde :cheers:

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Glem 8800GT med 256MB ram det er tit at det er for lidt, altså når vi bevæger os op i de højere opløsninger og smider aa og af på... 512MB udgaven vil være ganske fin, ingen umiddelbar grund til at tage 1GB versionen, det er for sjældent at det kan betale sig, og når det kan så kan ikke engang 1GB kortet kører spillet godt nok, (for det meste).

  • 1) Man kan jo altid blive ved med at vente på noget bedre. Sådan har det altid været, og vil det formentlig altid være. Vent en måned, og det er billigere. Eller køb det nu. For enter du en måned, er det billigere igen næste måned, osv..


    2) Det er svært at sige når det ikke rigtigt er kommet frem endnu, men bedre er det vel. Dog er grafikkortene som GT så langt nede i pris, at det nok vil sige de nye bliver lidt krydrede.. (Måske)


    3) Hvis de har reklameret med at der kommer et nyt, så ja.. Hvis der er nogen som bare siger det, så kan der tvivles. Har ikke selv stødt på nogen reklame for det, men man ved jo aldrig.


    4) Har selv en, og er meget glad for skærmen.


    5) Grunden er simpel. Spil udnytter ikke 4 kerner endnu. Men det forsvarer intet imod ikke at købe en Quad-core. Den kan jo altid clockes til næsten samme hastighed.


    6) Nu har jeg aldrig spillet spillet, men spil af "ældre" dato, over 8mdr., kan du nok godt spille med 1680x1050 med 2xAA, og high sittings. Hvis du altså køber det du har snakket om i denne tråd. Nyere spil som lige er kommet, eller er på vej, kræver efterhånden temmelig meget, så der er det svært at maxe alt fuldt ud.


    7) Enig med Svan. Køb 512Mb.. Mit 320Mb er lige i underkanten til 1650x1080


    8) Der var mere end et par stykker. ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • 226BW er en forrygende skærm..og så til den pris.


    ang oblivion...vil gætte på at du er nødt til at oc din cpu hvis du vil køre med alt øjenguf på i de 1680*1050 som den samsung vil køre i, for der skal afgjort bruges noget power, og skal man oc er det ligegyldigt om det er quadcore eller dualcore, pga de når samme clocks, så derfor kan man lige så godt tage Q6600.....skal man ikke oc, kan man få hurtigere cpu (mht clock pr core) til samme penge hvis man vælge dualcore..og de fleste spil kan ikke udnytte dualcore teknologien særlig godt hvis de overhovedet kan.


    ang gfx...snup et 8800gt..eller vent. vente kan man bare altid.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    226BW er en forrygende skærm..og så til den pris.


    ang oblivion...vil gætte på at du er nødt til at oc din cpu hvis du vil køre med alt øjenguf på i de 1680*1050 som den samsung vil køre i, for der skal afgjort bruges noget power, og skal man oc er det ligegyldigt om det er quadcore eller dualcore, pga de når samme clocks, så derfor kan man lige så godt tage Q6600.....skal man ikke oc, kan man få hurtigere cpu (mht clock pr core) til samme penge hvis man vælge dualcore..og de fleste spil kan ikke udnytte dualcore teknologien særlig godt hvis de overhovedet kan.


    ang gfx...snup et 8800gt..eller vent. vente kan man bare altid.


    [Blocked Image: http://img296.imageshack.us/img296/4073/nycomputernf0.jpg]


    Ved ikke lige hvilken bundkort der mangler.


    Man kabinet? kan man ikke bare bruge den gamle?.


    Tror i at den opsætning kan køre oblivion med mods som gøre græsset 50% mindre ( som kan gi mange FPS, imo ) . i 1600 x1200 eller 1200 x1000 med max high 4x aa og HDR. ? uden at hakke overhovedet når man går rundt i landskabet?

  • jeg er enig...køb 2 320gb wd3200ks istedet og kør dem i raid0 istedet...så har du 1 TB plads og rigtigt hurtigt system.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    jeg er enig...køb 2 320gb wd3200ks istedet og kør dem i raid0 istedet...så har du 1 TB plads og rigtigt hurtigt system.


    Raid 0 ?


    Der mangler jo stadigvæk en motherboard :) hvilken vil du anbefalde.?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    jeg er enig...køb 2 320gb wd3200ks istedet og kør dem i raid0 istedet...så har du 1 TB plads og rigtigt hurtigt system.


    Hvordan får man lige 1TB på det? :D