Pc eller mac?

  • Når nu man står og skal købe en ny computer,som både skal bruges til almene ting som spil, musik (optage og redigering mv) samt bare almene ting , hvad skal man så gå efter?
    Syntes generalt at de fleste pc er forældede efter et par mdr, med mindre man giver extremt meget for den, så når man kommer hjem med den skriger venner og bekendte at det er den sygeste de længe har set, og efter meget kort tid er den på det nærmeste forældet og et klenodie ud i nostalgi.
    Når man så ser på en mac, er det min opfattelse (måske meget forkert) at tingene hænger anderledes sammen, 1024 ram i mac er fx 1024 ram i en pc langt overlegne og stabiliteten er også maget længere fremme.Tager jeg fejl?
    Er en Mac fuldt ud kombatibel (eller mere) med dagligdags opgaver?
    Og hvad er mac´s force vs.Pc?

  • Mac's force skulle være brugervenlighed, men jeg ser ingen grund til at købe en mac. Slet ikke hvis du vil spille. De fleste spil produceres nemlig kun til Windows. Det hardware der sidder i en mac bliver nøjagtig lige så hurtig forældet som det i en almindelig pc. I mine øjne er mac bare en pc uden frihed.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Hardwaren i en mac er på ingen måde hardwaren i en PC overlegen. Det er nøjagtigt det samme.
    Prisleget er ret fornuftigt, de koster cirka det samme som en pc med lignende specifikationer gør.


    Om du kan bruge den afhænger helt af hvad du bruger din computer til. Jeg har selv haft mac men solgte den efter utallige reparationer og irriterende fejl.
    Dagligdagstingene er en mac fin til. Der følger en vildt god og simpel email klient (Apple mail) med, du kan få Office til den og den har nogle udmærkede billed- og video redigeringsprogrammer. De er ikke specielt hurtige, alsidige eller gennemførte, men de er der.
    Du kan dog ryge i problemer hvis du bruger specielle programmer i forbindelse med arbejde eller andet. Jeg brugte min meget til CAD, så jeg var nødt til at have både OS X og Windows installeret på den - og det er ikke en holdbar løsning. Fesent at skulle boote op i windows for at arbejde med CAD, mens alle ens dagligdagsting foregår i OS X.