hjælp ønskes

  • Hejsa..


    Jeg har lige et lille problem som jeg havde håbet der var nogen der evt havde en løsning på problemet.


    Jeg har lige erhvertet mig et nyt kabinet og flyttede netop alt den velfungerende hardware over i det nye kabinet...og alt sidder som det skal....MEN, i det sek. jeg trykker på on/off knappen så starter blæser og diverse ting op et meget kort øjeblik og stopper igen.
    Slukker jeg for min PSU ( på hovedeknappen ) og tænder den igen nogen gange så kan den finde på at gøre drille igen. På et tidspunkt så er jeg heldig at den starter som alle normale pc..


    Hvad mener i det kan skyldes ???

  • Du har højst sandynligt en løs forbindelse et eller andet sted. Det er aldrig rigtigt til at se sig ud af - så start med at pil stik ud og sæt dem (ordentligt) i igen. Hvis det ikke hjælper laver du samme nummer med alle kort.


    /ask

  • det var også en af de første tanker jeg gjorde mig.. at der muligvis var tale om at en løs forbindelse. Derfor pillede jeg ATX stikket ud fra bundkortet og satte det i igen... og sørgede for at det var trykket godt i bund. Om det var et tilfælde eller rent held at den startede normalt første gang efter at ha rodet med stikket, skal jeg ikke udtale mig om. Men at jeg intet rør i kabinetet det undre mig at den så starter forfra med at skabe sig. Det skal siges at bundkortet ( Asus ) er splinternyt.

  • problemet er løst.. EATXstikket som burde gå helt i bund indtil man hører klikket, det var der at fejlen lå...jeg måtte trække stikket halvt ud og lade det sidde på den underlige måde, ellers kunne den ikke starte..



    Tråden er hermed lukket