Opgradering af computer - PSU og kabinet?

  • Hejsa :)
    Allerførst vil jeg gerne lige sige at jeg er ny her, så pænt goddag:)


    Jeg skal til at opgradere min gamle computer og har efterhånden fundet frem til de dele skal i. Listen kommer her:
    CPU: Athlon 64 X2 6400+ 3.2 GHz
    Bundkort: ASUS M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition AiLifestyle Series
    RAM: Corsair XMS2 2 x 1 GB
    GFX: Zotac GeForce 8800GT AMP Edition
    PSU: Antec TruePower Trio 650 EC
    HDD er mine gamle, en 200 GB IDE og en 250 GB SATA, begge fra maxtor.
    Drev er noget LG.


    Mine spørgsmål er :
    1: Vil PSU' en kunne trække systemet, også selvom jeg smider 2GB (4 i alt) og et GFX mere i?




    4: er der nogen der har fysiske mål på et ASUS M2N32-SLI og et 8800 GT?



    På forhånd tak, og venlig hilsen Kristoffer :D


    EDIT: nå ja, jeg vil IKKE høre noget om Intel.
    EDIT2: spg 2,3 og 5 er besvaret, og fjernet, og HW listen er rettet.

  • 1. det er dumt at opgradere til et nyt amd system...sorry men vi er nødt til at sige det...genbruger du bundkort kan jeg dog forstå det.


    2. glem alt om den northQ psu, de er simpelthen ringe...tag en corsair eller antec 500w eller mere.


    3. bruger du vista 64 bit kan ram self være en god ide, men amds memorycontroller har lidt problemer med mere end 2 stænger, så du skal nok ind i bios og stille dem ned til 2T i ramtimings.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • brug edbpriser.dk og søg efter antec og 500w ......tag earthwatts modellen, da den er god og billig, men også lydsvag.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • eller bare deres 520W, den har jeg. Den er forrygende :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • vista kræver nu ikke mere watt 8)


    Hmm SLI, hvad vil du med det? SPiller du i meget store opløsninger? Over 1600*1200?

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • 2..tvivler, jeg ville ikke risikere nyt hardware på det anyway


    3. både kabinet og resten er atx certificeret så det skulle det gerne :)


    5. nyt bundkort med nyt chipset=ny windows installation ..men ikke nødvendigvis en formatering...dog er jeg ikke sikker på om vista bruger ntfs formatet eller et nyt...og så skal man ihvertfald på sin windows partition.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    2..tvivler, jeg ville ikke risikere nyt hardware på det anyway


    3. både kabinet og resten er atx certificeret så det skulle det gerne :)


    5. nyt bundkort med nyt chipset=ny windows installation ..men ikke nødvendigvis en formatering...dog er jeg ikke sikker på om vista bruger ntfs formatet eller et nyt...og så skal man ihvertfald på sin windows partition.


    2: Okay. Tror bare at jeg køber PSU til at starte med så.


    3: Super, så behøver jeg ikke skifte med det samme :)


    5: hmm.. alligevel over et år siden, så tror sq bare jeg tager mig sammen og rydder op..