Hvilket Headset skal jeg vælge?

  • Hey.. jeg står i den situation, at jeg skal vælge mellem disse headset.
    Plantronics .Audio 365 Stereo Headset Og Steelseries Siberia.
    Har hørt så meget godt om .Audio 365´eren med god lyd og bas.
    der står i linket at den er designet til Gamere.
    Jeg er Gamer og spiller diverse spil som Counter-strike og andre FPS spil.
    Skal snart købe Crysis og vil gerne have en god spil-oplevelse.
    .Audio 365´eren er lidt billigere (300kr.) end Siberia (400kr.)
    har tænkt mig at vælge .Audio 365´eren, men ville høre om det ville være klogest.


    Mere info om om .Audio 365´eren;
    http://www.pcheadset.dk/produc…roduct=837&sub=296&page=1


    Hvis i kan anbefalde et bedre til højst 400kr, på en hjemmeside hvor man kan betale via efterkrav,ville det også være en stor hjælp. Skal nemlig have penge til det nye Crysis.


    Nu må i eksperter komme på banen. - HJÆLP:


    ps. Bruger Skype til kommunikation.


    SVAR HURTIGST MULIGT!


    mvh. Emil

    FDSK? - findes den sande kærlighed? dont ask me.

    Rettet 4 gange, sidst af eklc ().

  • ville ikke tage nogen af dem, de er begge kendt for ikke at holde specielt godt...


    steelsound v2 eller speedlink medusa 5.1 progamer imo...skal der høres musik så er sennheiser HD serien det bedste men ogs dyreste valg...og har ingen mic.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ville ikke tage nogen af dem, de er begge kendt for ikke at holde specielt godt...


    steelsound v2 eller speedlink medusa 5.1 progamer imo...skal der høres musik så er sennheiser HD serien det bedste men ogs dyreste valg...og har ingen mic.


    Helt enig, bortset fra at jeg ikke kender noget til Speedlink Medusa :)

  • bruger dem selv og de kan tåle vold-tærsk, er meget behagelige at have på og god lyd, dog er der ikke megen bass, men det er fint i spil, da det gør det nemmere at høre hvor fjender kommer fra fx....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Spar noget mere op og køb et ORDENLIGT headset, bliver du meget gladere for i længen. For blot 1000kr kan du få rigtigt meget lyd, for en brøkdel af hvad et anlæg i smme kalibre ville koste. Jeg ville personligt vælge en Sennheiser HD555 eller 600 og så købe en mic ved siden af da det alligevel er noget skrammel altid ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Spar noget mere op og køb et ORDENLIGT headset, bliver du meget gladere for i længen. For blot 1000kr kan du få rigtigt meget lyd, for en brøkdel af hvad et anlæg i smme kalibre ville koste. Jeg ville personligt vælge en Sennheiser HD555 eller 600 og så købe en mic ved siden af da det alligevel er noget skrammel altid ;)


    mic'en i Steelsound er ikke skod... Angående det med lyden så kræver det altså noget af et ordentligt lydkort ellers skal du have en forstærker til for at kunne spille et sæt HD600 el. 650 ordentligt op... ;) Derudover så er Steelsound bedre til gaming egentlig end de andre er...

  • Køb en steelpad 5h:P har v1 selv men den kan man vist ikk få mer:P men kan ikk se hvorfor v2 skulle værre dårligere:)


    ang. mic så er jeg ihvertfald tilfreds nok med min mic.

  • Tak for alle de kommentare.. :P
    Jeg er glad for at i har sagt at de ikke holder længe .. for på det
    seneste har jeg smidt en masse discount headset ud... og det er jeg ret træt af..
    Men en Sennheiser er LIDT for dyr. :D
    Men hvis nogle af jer syntes at Steelseries er klogest så må det nok være mit næste headset.
    Mikrofonen sidder løs, så det er nemt at placere den, da den kan række langt.
    Men kender flere der har Siberia udgaven som er glade. for dem har den da holdt lidt over 1 år nu ...
    Men så er den der .Audio 365 noget lort ? på hjemmesiden står der ellers alt det der.


    og hey .. hvis i kender nogle bedre af samme prisklasse op til 400 kr. er i velkomne
    til at poste nogle links :D

    FDSK? - findes den sande kærlighed? dont ask me.

    Rettet 2 gange, sidst af eklc ().

  • Ville ikke anbefale 5h, jo hvis du KUN skal spille, fordi musik/film er de rigtig ringe til. Det med mic er god, kender nu 2 hvor den er dårlig, men man kan jo altid være uheldig :D


    Jeg bruger selv SteelSeries Siberia Neckband og jeg spiller en del cs og der virker de udemærket og er også ganske okay til musik.


    Ellers kan du vælge den dyre løsning, og gøre det som Fragman siger, men da du siger max 400, går jeg ikke udfra det er en mulighed.


    Jeg kan også anbefale sennheiser PC-150 og PC-161 og de er begge gode i fps og bedre end de ovennævnte til musik, imo.


    Jeg har både et sæt 150 og 161 og ligge, hvis det var noget. ;)

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.


  • sennheiser pc series har god lyd..også bedre end medusa, men deres pasform er altså lidt speciel..nogle sidder de fint på, men mange inkl mig selv gør de hurtigt ondt at have på .


    speedlink medusa har shg på lager ved jeg.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ja men har hørt at Steelseries Siberia holder godt, er perfekt til spil, musik og video.
    Der er god bas og man kan nemt høre hvor fjenden kommer fra i fx. CS..
    Er det rigtigt?


    Og u.g.p, eller tak for tilbudet, men skal have noget splinter nyt som holder..
    Vil nu nødig stå i samme situation om nogle måneder..


    Og som sagt ville jeg gerne have at Crysis blev en hel oplevelse i sig selv :P
    så håber sgu at Siberia klare det hele :P

    FDSK? - findes den sande kærlighed? dont ask me.

    Rettet en gang, sidst af eklc ().

  • Helt ærligt fatter jeg ikke man brokker sig over Steelsound 5h når det kommer til musik, det er ikke lavet til musik og helt ærligt så er de andre i prisklassen lige så ringe, menmindre vi går over i Sennheiser som også har nogle billigere headset...


    Jeg har valgt at dele det op da det ultimative headset der passer til alt ikke findes, i hvert fald ikke pt. :D

  • Icemat seberia er faktisk også et ok headset syntes bare ikke micen er super fed var ret glad for mit speelink man venstre hørebøf brækkede af ved sku ikke hvorfor havde ikke været specielt hård ved det

    Q6600 G0
    crossfire 2xhd 3870
    Asus maximus formula
    2 GB DDR2 pc6400 corsair
    750w Corsair PSU

  • Hvis jeg var dig ville jeg klart vælge SteelSeries 4H , eller hvis du vil investere lidt mere et par SteelSeries 5H

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    sennheiser pc series har god lyd..også bedre end medusa, men deres pasform er altså lidt speciel..nogle sidder de fint på, men mange inkl mig selv gør de hurtigt ondt at have på .


    speedlink medusa har shg på lager ved jeg.



    har du set det nye?? det er det jeg skal have fingrene i. har heldigvis lidt kontakter.. og ja jeg ville have købt et 5hv2 men da jeg så dette kom på market så holder jeg mig helt sikker til Sennheiser http://www.sennheisercommunica…ing_pc_350_20070924104853

  • Det vigtigste er at køre dem gennem en forstærker. De fleste lydkort forvrænger lyden før headsettet selv gør.

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog



    har du set det nye?? det er det jeg skal have fingrene i. har heldigvis lidt kontakter.. og ja jeg ville have købt et 5hv2 men da jeg så dette kom på market så holder jeg mig helt sikker til Sennheiser http://www.sennheisercommunica…ing_pc_350_20070924104853


    Ja, de nye er rigtig fede og tror de fungerer godt til det hele, men koster de ikke over 1000kr? Mener NoA spillere brugte dem til bit, så de er nok også okay til cs og generelt fps spil.

    Asus Rampage Formula, E8400, 3870x2, OCZ 4gb ReaperX PC-8000, Thermaltake ToughPower 850, 750gb F1, Logitech Z-5450 Digital, LG 192u og Samsung 226BW, Cosmos S. Vandkøling @swiftech/EK.