Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 27. december 2007, 23:56

Hej folkens..Jeg har lige fået mig en t61p ibm laptop..men jeg har fundet ud af højtalerne ikk er særlig stærke,,når jeg spiller musik og skruer helt op lyder d som om venstre højtaler skratter..

Så ville høre hvis der er andre thinkpad bruger, eller nogen der kender noget til d?..om d er normalt eller min bærbar der skal fixes?..

På forhånd tak

Citro

2

fredag, 28. december 2007, 08:28

Mine spiller ikke særligt højt - men skratter det gør de ikke. Måske du skulle udnytte den service du har betalt for og ringe til lenovo support:

http://www.ibm.com/planetwide/dk/

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

fredag, 28. december 2007, 09:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af citro
Hej folkens..Jeg har lige fået mig en t61p ibm laptop..men jeg har fundet ud af højtalerne ikk er særlig stærke,,når jeg spiller musik og skruer helt op lyder d som om venstre højtaler skratter..

Så ville høre hvis der er andre thinkpad bruger, eller nogen der kender noget til d?..om d er normalt eller min bærbar der skal fixes?..

På forhånd tak

Citro

IBM laver ikke laptops mere. Det er Lenovo der står for det ene og alene.
Har du installeret alle driverne, eller kom den pre konfigget ?
Har sammen model i max specs, og mine skratter ikke, men lyden er generel ikke høj. Sårn er det på laps.

4

fredag, 28. december 2007, 09:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af bublegum

Undskyld for OT, men er det nødvendigt at fluekneppe hver eneste tråd hvor folk skriver IBM.

Kan du ikke bare læse det som en IBM branded t61p (og give folk lidt fred). Det er da oftest væsentligt om det er en IBM branded maskine eller "bare" en lenovo - der er meget stor kvalitetsforskel....

/ask

5

fredag, 28. december 2007, 10:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask

Citeret

Undskyld for OT, men er det nødvendigt at fluekneppe hver eneste tråd hvor folk skriver IBM.

Kan du ikke bare læse det som en IBM branded t61p (og give folk lidt fred). Det er da oftest væsentligt om det er en IBM branded maskine eller "bare" en lenovo - der er meget stor kvalitetsforskel....

/ask

IBM branded maskine eller "bare" en lenovo - der er meget stor kvalitetsforskel....

Sikke da noget vrøvl!
Kvaliteten er da på ingenmåde ændret eller faldet siden Lenovo overtog den division!
Grunden til der stadig står IBM, er jo en del af deres aftale. Det har jeg smidt links til dig utallige gange, men du har tilgengæld ikke én eneste gang vist mig IBM laver ThinkPad serien, eller andre laptops!

Hertil linker du til IBM, som IKKE og jeg gentager IKKE står for Lenovo´s support. Det gør Lenovo selv

7010-5150
(Warranty service and support) 8:30AM - 4:30PM
Monday - Friday

(30 day up and running support)

6

fredag, 28. december 2007, 11:54

Citeret

Citeret

Citeret

/ask

IBM branded maskine eller "bare" en lenovo - der er meget stor kvalitetsforskel....

Sikke da noget vrøvl!
Kvaliteten er da på ingenmåde ændret eller faldet siden Lenovo overtog den division!

Jeg er ret sikker på han mener forskellen på en Thinkpad og en almindelig Lenovo (3000 f.eks.) bærbar.
Uanset hvem der laver dem, så sætter IBM stadig deres navn på dem, og det er sjovt nok de samme telefon nummre der står hos IBM's support (det link Jacobask skrev) som inde på Lenovo's support side.

7

fredag, 28. december 2007, 12:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

Citeret

Citeret

Citeret

/ask

Sikke da noget vrøvl!

Jeg er ret sikker på han mener forskellen på en Thinkpad og en almindelig Lenovo (3000 f.eks.) bærbar.
Uanset hvem der laver dem, så sætter IBM stadig deres navn på dem, og det er sjovt nok de samme telefon nummre der står hos IBM's support (det link Jacobask skrev) som inde på Lenovo's support side.

Vis mig et sted hvor der står skrevet IBM laver dem ???
Vi kan vædde 1.000 kr eller alt andet du ønsker
Prøv google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=IBM+b%C3%A6rbare&meta=

F. eks -
http://www.computerstore.dk/comstda/ibm_baerbar.asp

"IBM bærbar: Computerstore A/S har gennem årene opbygget en bred erfaring med salg af IBM (Nu Lenovo) bærbare"

IBM laver IKKE bærbare computere mere. Aftalen indeholder dog, at IBM bruger Deres logo i 5 år frem fra Lenovo overtog.
Jeg har smidt utallige beviser for jeg ikke gætter mig frem, så nu kunne jeg tænke mig at se noget fra Jer ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bublegum" (28.12.2007, 12:39)

8

fredag, 28. december 2007, 12:43

Der er ingen der har sagt at IBM laver de computere. Der blev bare sagt at der var stor kvalitetsforskel mellem ibm-branded maskiner (thinkpad) og så de andre lenovo f.x. 3000

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

www.kidsmythology.com

9

fredag, 28. december 2007, 13:58

Jeg tror at vi snakker ved siden af hinanden.

Jeg ved godt at IBM ikke laver nogen laptops mere.

Min pointe er - som andre har forsøgt at skrive, at der er stor forskel i kvalitet mellem de maskiner der bliver produceret med et IBM logo på (IBM branded - aka thinkpads) og dem uden.

Vi er enige om at IBM ikke laver maskinerne mere, en det er stadigt de samme kvalitetsparametrer der arbejdes under, og det er de samme produktion/udviklings/testnings faciliteter der benyttes som dengang det hed IBM (logoet på muren af bygningen er bare skiftet ud).

Min pointe er jo netop at det ofte fremmer forståelsen, hvis man bare siger IBM eller IBM/lenovo fremfor bare lenovo - da det er to vidst foskellige serier af computerer (af 2 vidst forskellige kvaliteter).

/ask

PS.: Hvis du læser hvad jeg har skrevet, har jeg jo aldrig modsagt dig - jeg mener bare at min udlægning (kald maskinerne IBM) letter hjælpen til folk, da ingen så kommer i tvivl om hvilken lenovo serie jeg snakker om.

10

fredag, 28. december 2007, 16:01

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

Citeret

Citeret

Citeret

/ask

Sikke da noget vrøvl!

Vis mig et sted hvor der står skrevet IBM laver dem ???
Vi kan vædde 1.000 kr eller alt andet du ønsker
Prøv google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=IBM+b%C3%A6rbare&meta=

F. eks -
http://www.computerstore.dk/comstda/ibm_baerbar.asp

"IBM bærbar: Computerstore A/S har gennem årene opbygget en bred erfaring med salg af IBM (Nu Lenovo) bærbare"

IBM laver IKKE bærbare computere mere. Aftalen indeholder dog, at IBM bruger Deres logo i 5 år frem fra Lenovo overtog.
Jeg har smidt utallige beviser for jeg ikke gætter mig frem, så nu kunne jeg tænke mig at se noget fra Jer ;)

Jeg kunne godt tænke mig du pissede tilbage på www.hol.dk hvor du hører til.

11

fredag, 28. december 2007, 19:01

har nu hørt fra andre steder hvor de sælger dem at der ER en større % del af lenovo serien der skal til RMA...så uanset om IBM laver dem eller ej, så ER der en kvalitetsforskel.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + WD 500 GB, Sapphire R9 270X 4GB OC(dualkort).

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.