Hjælp :(

  • hej alle sammen, håber virkelig i kan hjælpe mig.
    hvergang jeg prøver at starte et spil op der gør brug af 3d på min computer laver den en blå skærm hvor der står en masse på. det er ikke muligt for mig at tag et screen shoot af det da min computer rebooter lige med det samme.
    jeg har prøvet at opdatere mine drivers og formater min pc uden held.


    så det er her jeg håber i kan hjælpe mig.


    jeg har et ASUS EN8600GT SILENT/HTDP (512 MB) grafik kort og mit styrer system er XP profesional.

  • det kunne tyde på du har en driver konflikt, er problemet opstået pludseligt ? Har du for nyligt installeret ny hardware ?

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pathi
    ja, jeg sad og spilled call of duty om natten, så gik jeg i seng og da jeg vågnede og skulle spille virkede den ikke


    Gør nu som mit link viser og vend tilbage med stopkoden

  • jeg kunne ikke tag et screenshoot so jeg skriver det bare til dig.


    Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.


    IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


    Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet visses igen, skal du gøre følgende:


    Sørg for, at al ny hardware eller software er korrekt installert. Hvis dette er en ny installation, skal du spørge hardware eller sofware producenten om der er windows opgraderiner, som du muligvis har brug for.
    Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller sofware der er installeret for nylig. Deaktivere nogle indstillinger for BIOS-Hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning.
    Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte og trykke på F8 for at vælge avancerede startindstillinger og derefter vælg fejlsikret tilstand.


    Tekniske oplysninger:


    *** STOP: 0x0000000A (0x10C483B0, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804E63A3)


    Starter lagring af den fysiske hukommelse
    Lagring af fysisk hukommelse fuldført
    Kontakt systemadministrator eller teknisk support for at få ydeligere hjælp.

  • Jeg ville lige kontrollere at alle kort, ram, harddiske osv. sidder som de skal, selvom du ikke har pillet ved noget kan det være du måske har fået skubbet til PCen og noget har rystet sig løs.



  • http://www.google.dk/search?hl…L_NOT_LESS_OR_EQUAL&meta=