Gigabyte P35-DS4 ift. Asus P5K?

  • Hey!


    Mit Asus P5K er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt, med random freezes osv. Har tjekket ram, nyeste bios osv.


    Har så luret på et Gigabyte P35-DS4, er der nogen der kender boardet? Den "vilde" køling af NB/SB tiltaler mig meget, og synes kun at man hører godt om Gigabyte.


    Har jeg noget at vinde ift. mit Asus P5K eller er det spild af penge? Skal man investere i et Asus P5E, som jo nærmest er et Maximus Formula i forklædning..


    Pft. og Go' Jul! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Samme her, har aldrig haft så lækkert og stabilt et bundkort.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Samme her, har aldrig haft så lækkert og stabilt et bundkort.


    Lyder godt, bliver jeres SB/NB meget varme?


    EDIT: Og hvad er forskellen på P35T-DS4 og P35-DS4, samt hvilken version er jeres board?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 2 gange, sidst af Exxon ().

  • deres er uden T :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Hmm... Hva med MSI P35 Platinum? Er det noget værd?


    har haft et, det blev sendt tilbage på grund af den meldte en konstant ram fejl... Men har hørt godt om det, dog skulle der være nogle problemer med at opdatere BIOS'en ved ikke om det er blevet løst, eller hvad det hele gik ud på...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    har haft et, det blev sendt tilbage på grund af den meldte en konstant ram fejl... Men har hørt godt om det, dog skulle der være nogle problemer med at opdatere BIOS'en ved ikke om det er blevet løst, eller hvad det hele gik ud på...


    Har også kun læst godt om det indtil videre! Har ikke læst så meget om det med de bios'er, virker lidt sært!


    Har også luret på et Asus P5E, som jo er et Maximus Formula i fåreklæder, men stadig, 1500kr er sgu' en del for et bundkort!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Har også kun læst godt om det indtil videre! Har ikke læst så meget om det med de bios'er, virker lidt sært!


    Har også luret på et Asus P5E, som jo er et Maximus Formula i fåreklæder, men stadig, 1500kr er sgu' en del for et bundkort!


    1500 kr. er da ikke så vildt igen, men det er ikke små penge nej... :D


    Du kan næsten lige så godt købe et maximus til de penge, jeg måtte af med 1700 kr. eller sådan noget for et Maximus og det er eminent indtil videre, bliver kørt med den anden comp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    1500 kr. er da ikke så vildt igen, men det er ikke små penge nej... :D


    Du kan næsten lige så godt købe et maximus til de penge, jeg måtte af med 1700 kr. eller sådan noget for et Maximus og det er eminent indtil videre, bliver kørt med den anden comp.


    Der skal ikke overclockes.. Køber det for stabiliteten og den store passive køler!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Der skal ikke overclockes.. Køber det for stabiliteten og den store passive køler!


    Jeg gad nu ikke rigtig bruge så mange penge hvis der ikke skulle oc'es, men altså indtil videre har jeg ikke haft et eneste problem med det Maximus hverken når jeg har oc'et eller andet... Det eneste var at jeg ikke kunne forstå hvorfor skidtet ikke virkede da jeg havde samlet det, men så fandt jeg bare ud af det var mit GFX kort der ikke virkede, så da det blev skiftet med et andet var der ingen problemer... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Jeg gad nu ikke rigtig bruge så mange penge hvis der ikke skulle oc'es, men altså indtil videre har jeg ikke haft et eneste problem med det Maximus hverken når jeg har oc'et eller andet... Det eneste var at jeg ikke kunne forstå hvorfor skidtet ikke virkede da jeg havde samlet det, men så fandt jeg bare ud af det var mit GFX kort der ikke virkede, så da det blev skiftet med et andet var der ingen problemer... :D


    Det er det.. Kan være at man bare skulle bruge sin bærbare, når man nu alligevel ikke spiller så meget mere!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg har Rev 2.0, den har en mindre køler en rev 1.0 som jeg også har haft, chipsettet har jeg ikke set over 30C på nogen af dem, og det er ved fsb 400-460 og nogle timers orthos. Og normal stuetemp på 20-22C.


    Til de 1000kr kortet koster nu, må det være et af de bedste, pris/ydelse/features.
    Har også hørt om en del problemer med MSI's kort, men kan jo ha været den første rev.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Jeg har Rev 2.0, den har en mindre køler en rev 1.0 som jeg også har haft, chipsettet har jeg ikke set over 30C på nogen af dem, og det er ved fsb 400-460 og nogle timers orthos. Og normal stuetemp på 20-22C.


    Til de 1000kr kortet koster nu, må det være et af de bedste, pris/ydelse/features.
    Har også hørt om en del problemer med MSI's kort, men kan jo ha været den første rev.


    Men har du prøvet at smide en finger ned på SB'en? Bliver den ikke fandens varm?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo