Surround receiver til 3500 kr.

  • Har købt mig et sæt Dali concept 6 højttalere og nu mangler jeg bare en surrond receiver. Da jeg i første omgang bare kører stereo, så ville det være rart hvis den pågældende receiver har en udmærket stereolyd. Er det noget i kan anbefale?


    Jeg skal ligeledes have min xbox360 koblet til og muligvis pcen. Det jeg vil med PCen er nemlig, at trække et HDMI kabel fra grafikkort (ATI HD 3870) over i receiveren og derved få hele lyden fra pc ud til højttalerne, så det er lidt et krav at receiveren har HDMI switching, men kan man få det til de penge og en fra hifiklubben frarådede mig at koble grafikkort og receiveren sammen, da det kunne ødelægge den pga. noget med strømmen og jordforbindelse... - er det rigtigt?


    På forhånd mange tak for hjælpen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sh0wMasTeR
    Har købt mig et sæt Dali concept 6 højttalere og nu mangler jeg bare en surrond receiver. Da jeg i første omgang bare kører stereo, så ville det være rart hvis den pågældende receiver har en udmærket stereolyd. Er det noget i kan anbefale?


    Jeg skal ligeledes have min xbox360 koblet til og muligvis pcen. Det jeg vil med PCen er nemlig, at trække et HDMI kabel fra grafikkort (ATI HD 3870) over i receiveren og derved få hele lyden fra pc ud til højttalerne, så det er lidt et krav at receiveren har HDMI switching, men kan man få det til de penge og en fra hifiklubben frarådede mig at koble grafikkort og receiveren sammen, da det kunne ødelægge den pga. noget med strømmen og jordforbindelse... - er det rigtigt?


    På forhånd mange tak for hjælpen!


    Kan ikk fortælle om det rigtig og forkert, men jeg har gjort det, trods jeg også fik samme af vide. Men det virker sgu helt fint :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sh0wMasTeR
    ....en fra hifiklubben frarådede mig at koble grafikkort og receiveren sammen, da det kunne ødelægge den pga. noget med strømmen og jordforbindelse... - er det rigtigt?


    Der kan være noget om det, men du kan trække en stel-forbindelse fra din computer til recieveren for at undgå dette (det er det samme problem som den brummen der ofte opstår når en computer bliver sat til recieveren).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sh0wMasTeR
    Hvad er en stelforbindelse og hvad skal jeg bruge?


    Du trækker en lille kabel fra dit kabinet (sæt det fast under en af skruerne) til din reciever. Der er sikkert en lille skrue beregnet til stel - det er der ihvertfald på alt mit udstyr (se efter noget der ligner nedenstående ikon).


    [Blocked Image: http://people.sinclair.edu/nickreeder/EET114/PageArt/symbolGround.gif]


    /ask

  • Ok, er der så nogle som kan anbefale en surround receiver til mit behov?


    Eller kan en stereoforstæker gøre det? Men kan jeg så stadigvæk trylle lyden fra HDMI over i forstærkeren?

  • Ham fra HiFi-Klubben har principielt ret, men det er langtfra sikkert at det bliver et reelt problem.
    Hvis du har jord i dine stikdåser i væggen og i kablet til din PC, så få så vidt muligt en forstærker der også har jord i strømstikket, så er du sikker på at der ikke vil være nogle problemer.
    Hvis du ikke har jordforbindelse i dine stik i væggen er der ikke et problem.


    Hvis du taler pænt til dem nede i HiFi-Klubben kan du få lov at låne med hjem (mod depositum på varens pris), så det er jo nemt at teste... (det kunne man ihvertfald en gang, regner med de stadig har det samme)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Jeg ville, som jeg altid har sagt, vælge HK, og din situation denne: http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376163


    Godt nok, en plov mere, men du får konge lyd, og så har du en forstærker med surround, hvis du nu får lyst til at høre på det.


    Ang. jord-problemet, så er der oss en risiko for at lyden vil blive forvrænget. Selvom ikke sker så tit at folk ligger mærke til, så vil jeg følge jacobasks råd alligevel.

  • Hvis du ikke agter surround foreløbig, ville jeg gå efter en HK970.. Hvis du vil have surround og den SKAL være ny, så er det nok den bukke linker til.. Alternativt kunne du gå efter noget brugt, så kan du få noget mere riv for pengene.. ;)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]