Hvor lille kan man egentligt samle en ordentlig gamer PC?

  • Kan det lade sig gøre i den størrelses-klasse som eks. AOpens mini-pc "madkasse" er i (eller bare en smule større)?


    Disse små PC'ere har jo faktisk alle de nødvendige features (DualCore, SATA2, USB, DVI, HDAudio5.1, LAN mv.) - de mangler sådan set kun det vigtigste: en mulighed for at montere et helt nyt PCIx16 3D kort (som eks. 8800GTS).

  • på 165x50x165 får du svært ved at sætte et hvilken som helst PCI kort i.
    Disse maskiner er beregnet til kontorbrug
    ikke noget som helst gamer tilg
    men ellers ser de da fancy ud.


    Har hørt nogle brokke sig over at hdd ikke får luft så den bliver ret varm...


    shuttle - lidt større men nogle af dem kan der være full size GTX/ultra i.

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Ang. Shuttle's - ALLE P/P2 kabinetter kan huse et 8800GTX (27cm) gfx, med et par cm i overskud, og de er virkeligt lækre :)


    Til gaming ville jeg gå efter:


    SD39P2
    SDp32P2


    (begge til LGA775 - Core 2 Duo)


    Eller hvis du vil have AM2:


    SD39P2


    Virkeligt nogen lækre små maskiner :9xo

  • Har ihvertfald plads til et 8800gt i min thermaltake lanbox ht, og sikkert også to. Kan dog godt lige leve med et da den kører mediecenter, men synes ihvertfald pladsen i Lanbox ht og lite er rimmelig god.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Har ihvertfald plads til et 8800gt i min thermaltake lanbox ht, og sikkert også to. Kan dog godt lige leve med et da den kører mediecenter, men synes ihvertfald pladsen i Lanbox ht og lite er rimmelig god.


    Det er jo så mATX - Lader til manden vil have mindre :)


    Yderligere er man også tvunget til single-card med mATX.. SLI / CF bundkorts i den form faktor blev vidst aldrig rigtig aktuelt

  • Shuttles XPC'ere ser fine ud og det er nok det mindste man kan få når der skal være plads til køling mv. Går nok nogle år før det kan komme ned i madkasse størrelse.


    Hmm, synes jeg så nogen i den (Shuttles) størrelse med indbygget bærehåndtag og farverig case.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Innocence
    Shuttles XPC'ere ser fine ud og det er nok det mindste man kan få når der skal være plads til køling mv. Går nok nogle år før det kan komme ned i madkasse størrelse.


    Hmm, synes jeg så nogen i den (Shuttles) størrelse med indbygget bærehåndtag og farverig case.


    Bærehåndtag og casemod eller styling til dem er ekstra udstyr. Men kan også få en shuttle bæretaske til dem :))