Zepto 3415W Igen igen..

  • Hey, Jeg har været ude og købe mig en Zepto Znote 3415W:


    Znote 3415W 15,4" WXGA Glare
    Keyboard Znote 2x25/3x15/3xx4
    Intel C2 DUO T7700 2,40GHz 800MHZ
    2048MB (2x1024) PC5300
    250GB SATA 2,5" 5400RPM
    Nvidia Geforce 8600M GT 512 MB


    Jeg har installeret Windows XP SP2 og det hele fungerer egentligt sådan ordentligt. Men jeg har været ude for at bærbaren ligesom går i stå og musen fryser og jeg intet kan gøre, end at reboote på knappen - og jeg ved ikke helt hva dette kan skyldes - bliver grafikkortet for varmt eller noget?


    Et andet problem er at de touchknapper som findes på tastaturet og diode-lamperne - de virker ikke, jeg har ringet til Zepto og han snakkede om at det måske var en fejl montering.


    Et trejde problem er at når jeg lukker skærmen ned, har computeren det med at crashe gå i stå som nævnt før, når jeg åbner skærmen igen. Andre gange tænder skærmen slet ikke eller først efter 3-4 sekunder. De gange skærmen ikke tænder, kan jeg lukke låget og åbne det 3-4 gange, før skærmen tænder - Kan dette måske være en løs forbindelse, eller har det noget at gøre med min gfx-drivers?


    Lige pt. kører jeg med en driver fra laptopvideo2go.com - men da jeg har haft problemer med en del af deres drivere, kunne jeg tænkte mig at høre om i havde en driver i ville anbefale til Nvidia Geforce 8600M GT 512 MB.


    Hvis det med touchknapperne og dioderne har noget at gøre med at skærmen ikke tænder, så vil jeg gerne sende den tilbage til Zepto, men hvis ikke det evt. kunne være det, kan jeg godt overleve uden de CAPS-, NUM og SCROLL-LOCK lamper og diverse touchknapper..


    På forhånd tak.


  • 1.
    du har dummet dig max ved at smide XP på den. Nu er din support borte fra Zepto da de kun sælger denne med Vista ;)
    Maskinen er klargjort til Vista, og at du smider XP på gør, at du skal skifte driveren ud til din controller ;)


    Kontakter du Zepto og siger du har smidt XP på er du *ucked

  • Min 3415W har fungeret helt fejlfrit indtil videre, men så vidt jeg ved understøtter den slet ikke XP da der er flere ting der kun virker i vista, måske er det der fejlen ligger? Der står faktisk også på deres hjemmesiden den ikke understøtter XP.

  • Fejlen kan ikke ligge i styresystemet, at de skriver bærbaren ikke understøtter Windows XP, betyder kun at de ikke yder support på Windows XP mht. upload af drivers til deres FTP osv. Drivers skal man selv ud at finde eller installere dem på den medfølgende CD.


    Og jeg tror ikke reparation/support ophører fordi jeg har installeret XP i stedet for Vista :D


    Jeg kan også godt leve med de mangler der er, hvor tit skal jeg lukke skærmen alligevel, men det irritere mig bare lidt, at den nogle gange crasher, når jeg bruger grafikkortet - f.eks. da jeg installerede Riva Tuner. Jeg tror jeg vil prøve at installere 156.10 driveren igen, selvom den har et rimeligt dårligt rygte.. Jeg oplevede min computer crashede i WC3, så jeg skiftede gfx-driver, har dog efter fundet ud af at det var Realtek driveren der var skyld i crash i wc3. Så mon ikke 156.10 er fin nok alligevel :P


    Jeg vil ihvertfald prøve ad

  • Hmm synes du skal opdatere til den nyeste grafikkorts driver fra http://laptopvideo2go.com


    Hvad er det for noget fis med at XP ødelægger alt..?! Det ødelægger intet! De gør bare opmærksom på at de ikke supportere XP, dvs. med drivere osv.. Det betyder ikke at du ikke senere kan skifte til Vista eller andre styresystemer..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Hmm synes du skal opdatere til den nyeste grafikkorts driver fra http://laptopvideo2go.com


    Hvad er det for noget fis med at XP ødelægger alt..?! Det ødelægger intet! De gør bare opmærksom på at de ikke supportere XP, dvs. med drivere osv.. Det betyder ikke at du ikke senere kan skifte til Vista eller andre styresystemer..


    Har jeg sagt -XPsmadre noget ???
    Jeg siger han IKKE kan afvikle XP på en controller med en Vista driver!!



    Hvad angår "Og jeg tror ikke reparation/support ophører fordi jeg har installeret XP i stedet for Vista " så bortfalder det fra Deres side. I kan jo ringe ind og spørge ;)

  • Reperation bortfalder ikke.. Men det er ikke sikkert at problemerne skyldes en hardware fejl hvis det er med XP på.. Selvom jeg ikke helt kan se hvad den store forskel skulle være.. Har du kigget på jvidias side om der er drivere til mobil kort til XP?

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Reperation bortfalder ikke.. Men det er ikke sikkert at problemerne skyldes en hardware fejl hvis det er med XP på.. Selvom jeg ikke helt kan se hvad den store forskel skulle være.. Har du kigget på jvidias side om der er drivere til mobil kort til XP?


    Prøv at skifte controller driver til en XP version, så er problemet væk ;)