Maxtor Harddisk

  • jeg bruger generalt Hitachi, Maxtor, Seagate & Western Digital harddiske har da os haft et par enkle Samsung til lånes så ja, men Maxtor er blevet overtaget af Seagate el. er det omvendt kan jeg ik huske.

  • Ja, maxtor harddiske er der ikke noget i vejen med. De er blandt de billigste. Jeg ville nok foretrække samsung eller western digital. Samsung fremhæves som støjsvage. Men læs decibel opgivelsen hvis den er der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Ja, maxtor harddiske er der ikke noget i vejen med. De er blandt de billigste. Jeg ville nok foretrække samsung eller western digital. Samsung fremhæves som støjsvage. Men læs decibel opgivelsen hvis den er der.


    Ja, fortrækker også selv WD (Western Digital) men som sagt bruger de ikke dem...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azyle


    Ja, fortrækker også selv WD (Western Digital) men som sagt bruger de ikke dem...


    kan de ik være ligemeget hva topdata bruge hvis du selv sætter den i?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azyle


    Der er problemet, sætter den nemlig ikke selv i...


    når oki, men ellers vil jeg da forslå dig at du tager kontakt til topdata og spørger dem ad hva de ellers har af harddiske de kan sætte i, bare sig du ik er så glad for maxtor da du har haft lidt vrølv med dem før itiden eller noget, det virker altid for mig :)

  • ville foretrække 2 wd2500ks i raid0 istedet......meget mere fart :) ..og har haft flere maxtors og mange WDs ..og maxtors var bare ikke nær så hurtige, gik i stykker hurtigere..men self ikke inden for garanti perioden....men der kan self være sket forbedringer i de sidste 5 år.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ville foretrække 2 wd2500ks i raid0 istedet......meget mere fart :) ..og har haft flere maxtors og mange WDs ..og maxtors var bare ikke nær så hurtige, gik i stykker hurtigere..men self ikke inden for garanti perioden....men der kan self være sket forbedringer i de sidste 5 år.


    Har du aldrig Haft WD disce der klinger en lidt rå metalisk lyd? Så har du været heldig må jeg sige. Ser man kun på performance er WD sikkert god men ikke hvis man ser på støj. Ikke de 2-3 disce jeg har haft de larmer altså mere end f eks Samsung disce gør.

  • min gamle raptor knurrer ofte, men det andet er såmænd bare at fastgøre dem så de kan bevæge sig lidt...dvs ikke skrue dem fast i metal der ikke kan give sig, så vibrationerne bliver dæmpet..så er de helt stille...jeg vil gætte på det er derfor dine larmer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    min gamle raptor knurrer ofte, men det andet er såmænd bare at fastgøre dem så de kan bevæge sig lidt...dvs ikke skrue dem fast i metal der ikke kan give sig, så vibrationerne bliver dæmpet..så er de helt stille...jeg vil gætte på det er derfor dine larmer.


    Har ellers lige smidt en wd 500 gb i en HTPC og brugte alverdens skumfiduser i siderne netop for ikke at få metal mod metal lige lidt hjalp det. Under opstart af vista ultima klingede den stadig metallisk. Fortrød jeg ikke havde valgt en Spinpoint til det system. :O

  • Western Digitals 500 GB SATA2 harddisk er den billigste harddisk man kan få, Penge vs. GB.
    Jeg har altid haft Maxtor, aldrig haft problemer med maxtor harddiske.


    Hvad der larmer mest er jeg ligeglad med, jeg er heldigvis tonedøv overfor alt blæser og HD støj :crazyeyes:

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().