P5K-E problem. sort skærm

  • Heej.


    Jeg har købt mig et ASUS P5K-E/WIFI-AP bundkort. Da jeg havde sat det ind i mit kabinet og sat grafikkort, ram, cpu, dvd drev og sat størm til forsøgte jeg og starte det op. Det lyder somom den starter op. Det vil sige at blæserne startet. Men skærmen forbliver sort.


    Kan i hjælpe mig ?


    Venlig hilsen Benjamin

  • Først og fremmest skal du lige lave en SIG så vi kan se hvad du har af HW, men det kunne meget vel være dine RAM som skal have mere volt for at køre end dit mobo giver som standart... prøv en RAM blok og prøv den i alle fire slots hvis den ikke starter i den første med kun en blok i af gangen.

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • som dMITIj siger så lyder det rimelig meget som årsagen, er også selv nødt til at kickstarte mine cellshock med nogle andrer ram for at de kan få juice nok til at køre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj
    Først og fremmest skal du lige lave en SIG så vi kan se hvad du har af HW, men det kunne meget vel være dine RAM som skal have mere volt for at køre end dit mobo giver som standart... prøv en RAM blok og prøv den i alle fire slots hvis den ikke starter i den første med kun en blok i af gangen.


    SIG?


    Det vil sige jeg skal sætte det til også prøve me en ram blok af gangen i vært slot ? og se om det har nogle effekt.


    //IBenjna