2 pcer en router 1 alm printer

  • har en router d-link dir615 og en canon pixma 4000 ikke trådløs


    ville det kunne lade sig gøre og sætte det op i et nætværk således at pc no 2 også kan printe på den (det er knægtens på 5 år ) han skal kun kunne printe lidt ;)


    )

  • ja så kræver det at din pc står tændt når han ska printe så kan du godt dele den på netværket, har min kammi gjort hjemme hos hans forældre og han er total noob til computer så det skulle alle kunne finde ud af vil jeg mene :)

  • Under XP er det ret let.
    Du går ind i Kontrol Panel på den PC hvor printeret er forbundet, finder Printere og Faxenheder (Evt Printere og anden hardware hvis du ikke har "klassisk visning"), Højreklikker på din printer og vælger deling. Her vælger du "del denne printer", (der står noget med del hvis man kender risikoen).


    På Sønnens PC går du ind i start-> kør og taster \\x.x.x.x hvor X er Ipen på din egen PC. (kan evt findes ved at i kør skrive cmd (enter), og herefter taste ipconfig på din PC)
    Nu skulle et vindue med de delte ting på din egen PC dukke op, heriblandt printeren. Dobbelt klikker ud på den skulle du gerne få en mulighed med at tilføje eller installere printeren. Du skal eventuelt have CDen med drivere klar nu, resten giver sig selv.

  • Du går ind under kontrol panelet og derefter under printere. Så burde du kunne finde printeren og på den måde dele den på netværket. Det er ret simpelt!


    Ellers kan du også købe noget der hedder en printer server. En lille dims du sætter i computeren, og så kan du probbe et LAN stik i. Sådan en printer server er bare ret dyr, men er en mulighed.


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Under XP er det ret let.
    Du går ind i Kontrol Panel på den PC hvor printeret er forbundet, finder Printere og Faxenheder (Evt Printere og anden hardware hvis du ikke har "klassisk visning"), Højreklikker på din printer og vælger deling. Her vælger du "del denne printer", (der står noget med del hvis man kender risikoen).


    På Sønnens PC går du ind i start-> kør og taster \\x.x.x.x hvor X er Ipen på din egen PC. (kan evt findes ved at i kør skrive cmd (enter), og herefter taste ipconfig på din PC)
    Nu skulle et vindue med de delte ting på din egen PC dukke op, heriblandt printeren. Dobbelt klikker ud på den skulle du gerne få en mulighed med at tilføje eller installere printeren. Du skal eventuelt have CDen med drivere klar nu, resten giver sig selv.




    det er når jeg har lavet delt netværk eller??? evt nogen der ved hvor man finder en guide til hvordan man laver dett helt fra bunden af

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af skinkekutter




    det er når jeg har lavet delt netværk eller??? evt nogen der ved hvor man finder en guide til hvordan man laver dett helt fra bunden af


    Begge maskiner skal være medlem af samme arbejdsgruppe. Du skal først oprette hjemmenetværk på begge maskiner og så kan du dele printeren.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Ahh ja jeg antog at de allerede var i forbundet i lokal netværk, det er de ikke eller?


    kommer an på om da du installerede XP på maskinerne og du ændrede arbejdsgruppen.


    Hvis du ik har det så skulle du gerne kunne sætte en mappe til deling og finde den på den anden computer i "Vis arbejdsgruppecomputer"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af skinkekutter
    jeg har xp på begge maskiner og kan også godt se den maskine men det var kun for at være sikker jeg beder om en guide så jeg kan følge det slavisk fra begyndelsen
    da jeg er lidt en teknik mongol :oops:


    tror at Netskolen på hjemmesideskolen.dk har svaret til dig skinkekutter prøv den her guide: http://www.hjemmesideskolen.dk/net/printer.asp