Vista på Apple Mac?

  • Hejsa :) Overvejer lidt at købe en Apple Macbook, men da jeg ikke er den største fan af Appels styresystem overvejer jeg at smide Windows Vista på. Desværre har den model jeg gerne vil have kun C2D 2.0 Ghz, Intel GMA 950, 1GB ram og 100GB harddisk. Derfor spørger jeg om den overhovedt kan trække Vista nogenlunde? Overvejer desuden at købe 1GB stang mere hvis det bliver nødvendigt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boka
    Hejsa :) Overvejer lidt at købe en Apple Macbook, men da jeg ikke er den største fan af Appels styresystem overvejer jeg at smide Windows Vista på. Desværre har den model jeg gerne vil have kun C2D 2.0 Ghz, Intel GMA 950, 1GB ram og 100GB harddisk. Derfor spørger jeg om den overhovedt kan trække Vista nogenlunde? Overvejer desuden at købe 1GB stang mere hvis det bliver nødvendigt.


    Vista kan den sagtens trække - det er Aero der er problemet...
    Alt det eye-candy der er i Vista er ikke specificeret til at kunne køre på onboard grafikkort som et GMA950.


    Men nu må vi se - jeg har lige købt en Mac Mini og skal også forsøge at smide Vista på den gennem WM Ware Fusion (når pakkemanden engang kommer med sagerne).


    :hb:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boka
    Hejsa :) Overvejer lidt at købe en Apple Macbook, men da jeg ikke er den største fan af Appels styresystem overvejer jeg at smide Windows Vista på. Desværre har den model jeg gerne vil have kun C2D 2.0 Ghz, Intel GMA 950, 1GB ram og 100GB harddisk. Derfor spørger jeg om den overhovedt kan trække Vista nogenlunde? Overvejer desuden at købe 1GB stang mere hvis det bliver nødvendigt.


    Dét er da en start. GMA950 har kun 64MB RAM til rådighed der bliver nappet fra system-RAM´en. Om det er nok til Vista aner jeg ikke. CPU´en kraftig nok.
    Men, helt ærligt, Vista på en Mac.
    Det tog mig en lille uge at vænne mig til OSX. Jeg kører med Leopard på både min MacBook og iMac. Hvis du kun vil have Vista pga. den grafiske brugerflade, så er OSX lysår foran.