Spørgsmål vdr. GFX Kort!

  • Hej!
    Jeg står her, og skal bruge et GFX kort i julegave.
    MEN! - Jeg ved sku ikke lige om skidtet passer.
    Jeg har en Medion Life PC med:
    Pentium 4
    nViDiA GeForce 6610XL 128mb
    1 GB Ram ( DDR - DDR2?? )


    Nu står jeg og skal have nyt grafikkort, men ved ikke om det jeg har fundet, kan passe til min PC.


    Har fundet et her, der er billigt og ser flot ud.


    http://www.computersalg.dk/pro…oducent=PalitMicrosystems


    Produktdata:
    Produktbeskrivelse: Palit Geforce 7600GT - grafikadapter - GF 7600 GT - 256 MB
    Enhedstype: Grafikadapter
    Pakningstype: Indstikskort
    Grænsefladetype: PCI Express x16
    Grafikprocessor/leverandør: NVIDIA GeForce 7600 GT
    Kerne Clock hastighed: 575 MHz
    RAMDAC clockhastighed: 400 MHz
    API-understøttet: DirectX 9.0, OpenGL 2.0
    Videohukommelse installeret ( max): 256 MB - GDDR3 SDRAM
    Videoudgang: 2560 x 1600
    Maks. antal understøttede monitorer: 2


    Kig på linien: Videohukommelse installeret ( max): - "256 MB - GDDR3 SDRAM"
    UHA! - Hvad betyder det, at det er installeret på kortet, eller at jeg også selv skal have de hersens GDDR3 på selve maskinen ?

  • Du skal finde ud af om der sider et pci-e 16x port eller en agp 8x port på dit bundkort.
    Og de 256 mb gddr3 sider på grafikkortet.
    Jeg vil gætte på at det gfx du har i din pc nu er et agp kort.


  • Det der med DX10 skal du nok ikke spekulerer så meget på med den pc du har nu. Du skal hellere se på ydelse i forhold til pris. DX 10 blir kun aktuelt for dem der bruger vista. Du kan i linket se lidt om hvad de forskellige GFX kan i forhold til hinanden så kan du bedre lave en vudering af hvad du skal købe. :D
    http://www23.tomshardware.com/…=716&model2=856&chart=275

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Det der med DX10 skal du nok ikke spekulerer så meget på med den pc du har nu. Du skal hellere se på ydelse i forhold til pris. DX 10 blir kun aktuelt for dem der bruger vista. Du kan i linket se lidt om hvad de forskellige GFX kan i forhold til hinanden så kan du bedre lave en vudering af hvad du skal købe. :D
    http://www23.tomshardware.com/…=716&model2=856&chart=275


    det er nu ike nok at have vista, selve spillene skal også understøtte det....og de spil der kan det og kommer til det, vil man alligevel ikke kunne køre tilfredsstillende på den pc...men konklusionen er den samme..glem alt om det.


    et x1950 pro fx ville være et fint valg de er ret langt nede i pris....7600gt er også rigeligt ... men af de 2 klart 8600gt ..men kig evt på et ati 3850 fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det er nu ike nok at have vista, selve spillene skal også understøtte det....og de spil der kan det og kommer til det, vil man alligevel ikke kunne køre tilfredsstillende på den pc...men konklusionen er den samme..glem alt om det.


    et x1950 pro fx ville være et fint valg de er ret langt nede i pris....7600gt er også rigeligt ... men af de 2 klart 8600gt ..men kig evt på et ati 3850 fx.


    Ja er det en tilføjning du laver der? Min point er han skal med den pc der ikke tænke i DX 10 det ville være spild af penge. Han skal ha et godt og billigt kort som han kan bruge i sin maskine PT. Og der kan man se i mit link at et 7600GT yder ret så meget bedre end et 8500GT gør. Det er det jeg vil gøre ham opmærksom på. :))