Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 17. december 2007, 13:54

Han får da ikke noget ud af alle 4GB ram, når der samtidig kommer et GFX i mde 512MB +et evt lydkort med 128MB ram der indgår i den samlede mængde ram som 32bit OS understøtter.

22

mandag, 17. december 2007, 13:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af c-k
Han får da ikke noget ud af alle 4GB ram, når der samtidig kommer et GFX i mde 512MB +et evt lydkort med 128MB ram der indgår i den samlede mængde ram som 32bit OS understøtter.

Du sagde intet om 32-bit du sagde xp;)

23

mandag, 17. december 2007, 13:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Svan

Citeret

rigtigt nok, men så havde jeg da nok valgt vista, syntes performance er bedre i vista. Især med en ordenligt mængde ram.

24

mandag, 17. december 2007, 13:57

Citeret

Citeret

Citeret

rigtigt nok, men så havde jeg da nok valgt vista, syntes performance er bedre i vista. Især med en ordenligt mængde ram.

Altså jeg ville også købe Vista 64-bit hvis jeg skulle ud og købe nyt...

Derudover så er det rigtig at 8800GTS er langsommere end GT, men G92 udgaven af GTS er hurtigere...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Svan" (17.12.2007, 13:58)

25

mandag, 17. december 2007, 15:11

Overvejer stadig om jeg skal bruge Windows XP 64 bit, eller Vista... :)...
Iøvrigt, så er det et af de nye GTS kort.

Men takker for hjælpen, kunne fandme have været smukt at sidde med en computer der ikke passede sammen hehe :D

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

26

mandag, 17. december 2007, 16:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zjapper
Overvejer stadig om jeg skal bruge Windows XP 64 bit, eller Vista... :)...
Iøvrigt, så er det et af de nye GTS kort.

Men takker for hjælpen, kunne fandme have været smukt at sidde med en computer der ikke passede sammen hehe :D

Jeg ville klart vælge Vista 64-bit over XP 64-bit... Har hørt dårligt om XP 64-bit, derudover kan jeg faktisk godt lide Vista, det nederen er at det brugere flere ram, men ellers kan jeg bedre li' det...

27

mandag, 17. december 2007, 16:06

Ja, men 4gb burde da være nok, ikke? Ellers må jeg jo ud og investere i 4gb yderligere :)

Mvh.

28

mandag, 17. december 2007, 16:07

Citeret

Ja, men 4gb burde da være nok, ikke? Ellers må jeg jo ud og investere i 4gb yderligere :)

Nej det vil være fint...

29

mandag, 17. december 2007, 18:52

Altså det undetstøtter jo kun 4GB hvis det er en 64bit version.....

E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

30

mandag, 17. december 2007, 20:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jupiter Downs

Hvad ævler du om?

"For the most part, the x64 support in each Vista edition is identical. One exception is that they each support different amounts of RAM. Vista Home Basic (and Home Basic N) support up to 8 GB of RAM, compared to 4 GB for all 32-bit versions of Vista. Home Premium, meanwhile, supports 16 GB. And Business (and Business N), Enterprise, and Ultimate all support 128 GB or more of memory. (The "or more" bit refers to the fact that there are currently no PCs available yet that suport over 128 GB of RAM; when that happens, these Vista versions will support it.)"

31

mandag, 17. december 2007, 21:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz

Citeret

Hvad ævler du om?

"For the most part, the x64 support in each Vista edition is identical. One exception is that they each support different amounts of RAM. Vista Home Basic (and Home Basic N) support up to 8 GB of RAM, compared to 4 GB for all 32-bit versions of Vista. Home Premium, meanwhile, supports 16 GB. And Business (and Business N), Enterprise, and Ultimate all support 128 GB or more of memory. (The "or more" bit refers to the fact that there are currently no PCs available yet that suport over 128 GB of RAM; when that happens, these Vista versions will support it.)"

Den han snakker om er at du maks. kan have 4GB ram i 32-bit og det er vel og mærke alt inkl. gfx kort etc. hvis du skal over 4GB så skal du have 64-bit dog er der også et maks. på windåse... Men teoretisk kan 64-bit tag op til 16EB, men som du selv skriver så er forskellen også i hvilken windåse udgave du har etc.

32

mandag, 17. december 2007, 21:22

Citeret

Citeret

Citeret

Hvad ævler du om?

Den han snakker om er at du maks. kan have 4GB ram i 32-bit og det er vel og mærke alt inkl. gfx kort etc. hvis du skal over 4GB så skal du have 64-bit dog er der også et maks. på windåse... Men teoretisk kan 64-bit tag op til 16EB, men som du selv skriver så er forskellen også i hvilken windåse udgave du har etc.

ehhhh....det er jo ikke det han siger. Han påstår at:
"det undetstøtter jo kun 4GB hvis det er en 64bit version"

33

mandag, 17. december 2007, 21:30

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Hvad ævler du om?

ehhhh....det er jo ikke det han siger. Han påstår at:
"det undetstøtter jo kun 4GB hvis det er en 64bit version"

Yeah, mig der læser dårligt... :crazyeyes:

34

mandag, 17. december 2007, 21:41

Nogen der så kan forklare mig hvordan det kan lade sig gøre med mere end 4GB ram i et 32bit system???? Det samlede ram i maskinen kan da aldrig overstige 4,096MB så vidt jeg lige kan regne mig frem til.

35

mandag, 17. december 2007, 22:04

Citeret

Nogen der så kan forklare mig hvordan det kan lade sig gøre med mere end 4GB ram i et 32bit system???? Det samlede ram i maskinen kan da aldrig overstige 4,096MB så vidt jeg lige kan regne mig frem til.

Det kan ikke lade sig gøre at have over 4GB i 32-bit... er det du mener eller?

36

mandag, 17. december 2007, 22:12

Skal jeg tage 32bit Windows Vista, eller 64bit?

Mvh.

37

tirsdag, 18. december 2007, 01:43

Citeret

Citeret

8800GT er jo hurtigere i test end 8800GTS

Fordi at XP ikke understøtter de 4GB ram.

Jo det er

Gør det så...

njae ikke rigtigt....det kan højest allokere de 4 gb, men det er jo totalt antal ram i systemet..ikke kun systemram...men der findes en xp 64 bit version der nok ville være bedste valg imo.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

38

tirsdag, 18. december 2007, 13:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Citeret

Citeret

8800GT er jo hurtigere i test end 8800GTS

Fordi at XP ikke understøtter de 4GB ram.

Jo det er

Gør det så...

njae ikke rigtigt....det kan højest allokere de 4 gb, men det er jo totalt antal ram i systemet..ikke kun systemram...men der findes en xp 64 bit version der nok ville være bedste valg imo.

Også det jeg skriver :crazyeyes:

39

tirsdag, 18. december 2007, 14:54

Citeret

64bit hvis du vil ha 4GB ram for at kunne udnytte dem allesammen ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

40

tirsdag, 18. december 2007, 19:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af teko

Citeret

64bit hvis du vil ha 4GB ram for at kunne udnytte dem allesammen ;)

Også er den vidst slået fast :9xo

E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.