Kan denne bærbar leve op til mine krav?

  • Dav. Jeg er igennem mit arbejde blevet tilbudt en ASUS F5Rl AP033C, til næsten ingen penge.
    Jeg har overvejet at købe den, da jeg vil begynde i skole igen til august og derfor har brug for en bærbar. Jeg har tidligere haft en Acer, men den havde en tendens til at gå ned. Harddisken og skærmen er begge gået i stykker 2 gange, og jeg orker virkelig ikke at købe endnu en bærbar, der har lige så store problemer.


    Den skal primært bruges til programmer som Photoshop, og programmer i den størrelse.


    Lidt specs:



    Er det et godt køb? Er der nogle der har erfaring med ASUS bærbare, eller denne her specifikt?
    Og sidst men ikke mindst, har ASUS bærbare, eller denne specifikt, let ved at "gå i stykker" (som min førnævnte ACER)?

  • Hmm det er jo ikke verdens hurtigste bærbare, men den har da en dual core processor og 2 GB ram.. Grafikkortet er fint nok til billedbehandling, men det dør helt hvis du vil spille nyere spil på den...


    Det eneste jeg vil sige er noget rigtig skidt er skærmen... Hvis du skal lave meget billedbehandling osv. så ville jeg nok foretrække en højere opløsning på den 15,4"... Jeg har en højere opløsning på min 14,1" som jo er fysisk mindre, men har flere pixels = bedre billed kvalitet...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Hmm det er jo ikke verdens hurtigste bærbare, men den har da en dual core processor og 2 GB ram.. Grafikkortet er fint nok til billedbehandling, men det dør helt hvis du vil spille nyere spil på den...


    Det eneste jeg vil sige er noget rigtig skidt er skærmen... Hvis du skal lave meget billedbehandling osv. så ville jeg nok foretrække en højere opløsning på den 15,4"... Jeg har en højere opløsning på min 14,1" som jo er fysisk mindre, men har flere pixels = bedre billed kvalitet...


    True - opløsningen er ikke så optimal, men det var nu fordi den var ret billig, men havde faktisk ikke tænkt over skærmens opløsning - jeg blev bare blændet af prisen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tommerby


    True - opløsningen er ikke så optimal, men det var nu fordi den var ret billig, men havde faktisk ikke tænkt over skærmens opløsning - jeg blev bare blændet af prisen :)


    Tjaa altså bærbare bliver bare billigere og billigere... Men hvad skal du gi' for den da??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • 3000 kr lyder som en rigtig god pris, men hvis du skal bruge den til billedebehandling tror jeg du bliver træt af den forholdsvis lave opløsning og så er 3000 kr mange penge for noget man ik er tilfreds med :)

  • Ja, enig i det er en fin pris.


    Kan høre min fætter som ejer Laptopworld.dk som iøvrigt lige har fået nyt facelift. Han hat ofte lidt "ældre" maskiner tilsalg fra hans arbejde som IT konsulent på en stor virksomhed