NAS Haddiske WD eller seagate

  • tag wd eller samsung til et nas imo :) generalt ikke super køling på en nas, og de to fabrikanter er kendt for at have general lave temps i forhold til specielt seagate (+maxtor som nu er under samme firma XD)

  • ved ikke hvor meget du har tænkt dig den nas skal bruges hver dag :)?
    men går ihvrtfald rygter om at raid hdd'sne skulle være lidt varmere i brug end deres almindelige, samt at de skulle være langsommere (hvilket nok ikke er så meget en hæmsko til en nas). og så er de jo dyrere XD


    jeg ville nok personligt tage en almindellig wd eller samsung disk medmindre man ved eller har mistanke til at der kunne være ret meget pres på den nas, over det meste af dagen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk
    tag wd eller samsung til et nas imo :) generalt ikke super køling på en nas, og de to fabrikanter er kendt for at have general lave temps i forhold til specielt seagate (+maxtor som nu er under samme firma XD)


    Hold da kæft noget bræk at hoste op ?


    WD, samsung og Seagate skaber sgu nogenlunde den samme mængde varme. Så det var en ting der var latterligt.


    Generelt ikke super køling i nas?? Hvad snakker du om ? det kommer sgu da an på hvilket kabinet og server du bruger??


  • kender en som sælger digital overvågning og har generalt haft levetids/varme problemer med maxtor/seagate hdd's i deres systemer.


    og ja. kommer selvfølgelig and på hvor god kølingen er i den nas enhed der bruges. derfor jeg sagde "generalt" :)? da der bruges de små færdigstøbte bokse oftes med en lidt nederen blæser på eller ingen.
    men selvfølgelig bare min erfaring jeg har samlet rundt omkring.