8800GT Problemer :S meget frustrerende

  • Hej jeg har købt et 8800GT jeg kan spille spil som COD4 og company of heroes, quake 4... og kan køre benchmarks uden problemer... (aquamark 3, 3dmark 06, etc.)


    Men når det kommer til andre spil som F.E.A.R, MOHA, BioShock så forvandler min skærm sig til store pixelfejls lignende firkanter røde og sort, og så fryser den... Kølingen fejler intet, og har prøvet samtlige drivere, (har brugt drivecleaner i mellem installationerne)


    Nogen som har nogen somhelst anelse om hvad det kan skyldes ??


    Det kan vel ikke være en defekt på gfx'et ? eller hvad ?


    Jeg er helt på bar bund... ved ikke om jeg skal oprette RMA sag, for hvis de ingen fejl finder koster det 200,- pr. på begyndt halve time :S


    - Jeg er meget frustreret..


    På forhånd tak,


    Mvh Søren Bjerregaard

  • Jeg synes det lyder lidt underligt. Tror ikke at du får noget ud af at sende det ind på RMA. Da kortet jo fint virker i andre spil og programmer. Jeg kunne fristes til at tro at problemet måske ligger i de spil som du ikke kan køre.


    Jeg havde engang et 7800GTX som jeg ikke kunne få til at køre MOHA. Alt andet kunne det fint køre. Dengang hjalp det ikke at installere spillet igen. Var nødt til at formatere computeren for at få det til at køre.


    Håber da at du finder en løsning

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjerregaard
    Jamen det underlige er bare at vi har testet det i en vens maskine, og det var det samme problem i nøjagtigt samme spil..


    Kan måske være driver eller spil der skal ha en opdatering/hot fix...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • nej tror jeg nok de skal kunne finde ud af


    husk at skrive hvad der er galt med den jo, så tester de den

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjerregaard
    Skal jeg eventuelt smide et spil med ind der virker og et der ikke virker ?


    du fortælle/skriver de spil du har problemer med og hva der sker når du starter spillet op og hvilke driver versioner du har brugt og så selvfølge hvilket OS du køre med...

  • Er det et overclocket 8800gt? Jeg har præcis samme fejl som dig, Hvad mærke er dit?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Jeg vil lige undersøge noget mere på nettet, Men har lige prøvet fear på vista, der sker ikke noget, Og airbourne kan jeg desværre ikke spille på vista, så kan ikke tjekke med det.
    Men de fejl jeg har haft som du har, er på xp.
    Vil lige prøve crysis på vista, Det lavede også de fejl på xp. vender lige tilbage når jeg har prøvet.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Hvornår har du fundet ud af det ? for så anskaffer jeg mig sku bare Vista... gidder ikke til at oprette RMA hvis det ikke er noget problem at spille på vista... så må jeg bare håbe at servicepack1 kommer i den nærmeste tid...

  • Jeg har først købt kortet idag, Men på vista køre det også af helvede til , Der går det godt nok ikke ned, Men køre med 10 fps på high. Og en mærkelig fejl med at man skal vente 30-60 sec før den fatter noget når man trykker på esc for at komme til menu.


    Og fear kørte pludselig med 25fps, Men kørte med over 150fps.


    Edit: Har forresten også sp1 på vista, Og det hjalp ikke på spil.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • så, det du siger er at du kan spille nogle spil ? mens andre spil fucker som mit kort ? og at det ikke køre på vista ?


    sikker på det er samme fejl?


    sort/røde pixelfejls lignende tern og så fryser den?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjerregaard
    så, det du siger er at du kan spille nogle spil ? mens andre spil fucker som mit kort ? og at det ikke køre på vista ?


    sikker på det er samme fejl?


    sort/røde pixelfejls lignende tern og så fryser den?


    Jep præcis, Tog et billede med digicam, Men det fylder for meget til at jeg kan lægge det ind her.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjerregaard
    kan du ikke oploade det på pecee, eller imageshack ?


    hvilke spil kan du spille og hvilke kan du ikke ??


    Jeg har lige prøvet imageshack, Men også for stort, skal nok lige finde på noget om lidt.


    jeg har spillet lidt unreal 3, Også her på vista. og det kørte bare perfekt, Det lå stabilt på 62fps hele tiden.
    Cod4 kørte også godt, Som du så også selv kunne spille.
    Og så har jeg ikke prøvet så meget andet her, Så prøvede jeg på xp med crysis og moh demoen, og begge lavede den fejl som du har.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Jeg er fandme glad for at have fundet dig :D har søgt på 2 andre fora og alle var fuldstændig blanke... men har du vista liggende på maskinen nu ? i så fald kunne du måske teste crysis?


    Vil det sige at du ikke har oplevet de røde og sorte tern på vista endnu ?