Nyt system til "billige" penge

  • Hej



    Jeg har fundet frem til dette, og syns selv det virker ok.
    Men noget i syns kunne være bedre/billigere??


    altså der skal ikke OC'es, men hvis det er kun 2-300 kr per del så gør det ikke det store da jeg så vil prøve at OC lidt :P


    XFX Geforce 8800 GT XXX ver.
    EVGA nForce 680i SLI
    Corsair XMS2 2 x 1 GB
    Core 2 Duo E6850 3 GHz


    jeg burde da godt kunne køre alle nuværende spil ordenlig :) såsom Crysis, COD 4 osv.

  • Er det nogen grund til og vælge det bundkort, især hvis det skal være et billigt system ? ... For ville da foretrække et P35, og hvis du ik kræver det vilde kan man da finde et fint, som koster noget mindre.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Er det nogen grund til og vælge det bundkort, især hvis det skal være et billigt system ? ... For ville da foretrække et P35, og hvis du ik kræver det vilde kan man da finde et fint, som koster noget mindre.


    har lige lavet edit.


    og det eneste jeg kræver er en god GAMER computer.


    nu vil jeg have en som kan trække de spil den skal uden at fucke.. :)

  • Forstår ikke lige hvorfor du har taget bla det chipset, pga du vil køre SLI ? .... Altså fx dette (Bare fundet hurtigt, ik lige chekket priserne på andre)


    ABIT IP35-E
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384009


    Det alligevel en 1000 kr du har sparet der, og det kan nok os OC hvis du ik kræver det vilde på det punkt.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Forstår ikke lige hvorfor du har taget bla det chipset, pga du vil køre SLI ? .... Altså fx dette (Bare fundet hurtigt, ik lige chekket priserne på andre)


    ABIT IP35-E
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384009


    Det alligevel en 1000 kr du har sparet der, og det kan nok os OC hvis du ik kræver det vilde på det punkt.


    jeg har nada fuldt med, og er lidt lost i øjeblikekt da jeg syns jeg ikke kan få noget til at hænge sammen :D


    men jeg har fået disse ting fortalt af nogle venner, som mener at dette sæt skulle der INGEN problemer være.


    også derfor jeg skriver her inde inden køb...
    8800GT skulle være lige så godt som GTX, og det med bundkort ved jeg ikke hvorfor, ramne som der lige er blevet linket virker heller ikke som om de er dårlige og så derfor jeg har skiftet mine ram ud nu.. :)


    hvorfor ikke det chipset??


    altså som sagt er jeg lidt lost.. men jeg vil helst gerne have noget med nogle gode chancer for det virker som det skal :P

  • Tag dog en Q6600 med det samme, den koster stort set det samme som en E6850.. Som de andre skriver, tag et bundkort med P35-chipset, og spar lidt penge. De clocker faktisk bedre en 680i gør..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Tag dog en Q6600 med det samme, den koster stort set det samme som en E6850.. Som de andre skriver, tag et bundkort med P35-chipset, og spar lidt penge. De clocker faktisk bedre en 680i gør..


    ok


    jeg har så fundet dette bundkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382116
    og denne cpu: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881


    er dette så ok? ellers så show some links :)



    men er denne cpu 2.4 bedre end den jeg linker til som er en 3ghz?

  • De ender på noget nær den samme hastighed når du er færdig med overclocke, men den ene giver dig 4 cores istedet for 2.

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    men er denne cpu 2.4 bedre end den jeg linker til som er en 3ghz?


    jeg har kørt med 3ghz på min q6600 gennem en fin periode på stock køler, og aldrig haft nogle problemer med det :D


    men yeah. lige nu vil du kunne køre hurtigere i spil med 6850'eren.
    så kommer det alt and på hvad du har tænkt dig at køre ved siden af :) og så det faktum at spilproducenterne (forhåbentlig ihvertfald) snart finder ud af at folk får flere kerne at rykke rundt med nu, og derfor begynder at få spilene ud så de kan benytte de ekstra kerner bedre. da ville q6600 være markant foran selv ved stock hastighed

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk


    jeg har kørt med 3ghz på min q6600 gennem en fin periode på stock køler, og aldrig haft nogle problemer med det :D


    men yeah. lige nu vil du kunne køre hurtigere i spil med 6850'eren.
    så kommer det alt and på hvad du har tænkt dig at køre ved siden af :) og så det faktum at spilproducenterne (forhåbentlig ihvertfald) snart finder ud af at folk får flere kerne at rykke rundt med nu, og derfor begynder at få spilene ud så de kan benytte de ekstra kerner bedre. da ville q6600 være markant foran selv ved stock hastighed


    altså lige nu sidder jeg med en AMD 64 3800+, et x800XT, 2gb Value ram og et skod bundkort Asus k8t800 tror jeg det hedder..
    så du mener jeg vil kunne mærkeforskel på de 2 cpu'er?
    Eller vil jeg få en rigtig fed spil glæde med begge, og om 1-2 år få en endnu federe glæde fordi at spilne nu bliver lavet til flere kerner??
    den skal som sagt kun bruges til at spille på det meste af tiden. ellers normalt office arbejde ;)



    jeg vil bare ikke "føle" mig snydt :) hvis du kan se hva jeg mener