4 skærme til en com?

  • Jeg sidder på hjemmekontor og arbejder og styre mange ting på en gang. Derfor vil det være helt perfekt hvis jeg kunne udvide med 3 skærme så jeg ialt har 4. Pc'en bliver også benyttet til spil, CS og andre store spil.


    Jeg har kigget på "Matrox G450 MMS Quad" og er i tvivl om det kan dække mine behov? Finders der andre skærmkort / løsninger som kan anvendes i denne situration? - som evt. er en billigere løsning?
    Nogle som har testet Matrox G450 MMS Quad?



    ----------------------------------------------
    http://www.computer-taske.dk

  • bare køb et tilfældigt billigt pci kort hvis de kun skal være clone skærme....har du nvidia så hold dig til et andet nvidia kort, da drivere imellem fabrikanterne ofte laver masser af bøvl...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af michaeljm
    Jeg sidder på hjemmekontor og arbejder og styre mange ting på en gang. Derfor vil det være helt perfekt hvis jeg kunne udvide med 3 skærme så jeg ialt har 4. Pc'en bliver også benyttet til spil, CS og andre store spil.


    Jeg har kigget på "Matrox G450 MMS Quad" og er i tvivl om det kan dække mine behov? Finders der andre skærmkort / løsninger som kan anvendes i denne situration? - som evt. er en billigere løsning?
    Nogle som har testet Matrox G450 MMS Quad?




    Tvivler jeg på. Matrox G450 MMS Quad, og lign er somregel lavet til reklame standere, osv.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Det skal ikke være clone skærme, det er der ingen menningen i. Det skal være så jeg f.eks. kan have flere programmer åbnet samtidigt på hver skærm og bare kan føre musen fra den ene skærm til den anden.

  • Det kommer til at afhænge en del af hvad du skal vise på dine skærme. Hvis de 3 ekstra skærme skal bruges til diverse ikke specielt krævende opgaver skulle det være muligt at benytte matrox-kortet - forvent dog ikke det store i spil fra det.


    Jeg ville bruge matrox-kortet til de 3 af skærmene og så have et "gamer" kort til den sidste, som du så kan spille på. Denne opsætning burde være mulig, men det kan kræve lidt arbejde at få det til at virke optimalt (der kan opstå nogle driver-problemer, men matrox-kortene plejer at virke ret godt til det brug).


    /ask

  • ingen grund til at bruge matrox kortet er der ? et 8800gt + et nvidia kort til pci porten fx er en løsning der også ville virke....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ingen grund til at bruge matrox kortet er der ? et 8800gt + et nvidia kort til pci porten fx er en løsning der også ville virke....


    Det setup brugte jeg før, det var bare 6800gt + et pci-kort


    Nu har jeg 8800 + pci-kort og det virker sku endnu :p Bruger pci'et til 2 skærme som køre poker og så CRT'en(gamerskærmen) og en anden skærm fra 8800-kortet.


    laer\