DirectX 10

  • er det kun i vista man kan få udnytte af sit Directx10 graffik kort.. eller kan man også få spil til at køre Directx10 i XP.. hvis ja, hvordan.. jeg har hentet alt hvad jeg burde have, for det skulle virke.. men spillet vil stadig kun starte op i Directx 9,0c

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TaHL
    er det kun i vista man kan få udnytte af sit Directx10 graffik kort.. eller kan man også få spil til at køre Directx10 i XP.. hvis ja, hvordan.. jeg har hentet alt hvad jeg burde have, for det skulle virke.. men spillet vil stadig kun starte op i Directx 9,0c


    http://www.technospot.net/blog…ows-xp-from-alky-project/


    http://www.google.co.uk/search…rectx+10+windows+xp&meta=


    Om det virker skal jeg ikke kunne sige. :)


  • en af mine venner har prøvet det, og det skulle virke fint med de fleste spil. Det er bare en smule svært at installere og få til at virke


    ville selv gerne prøve, men jeg har ikke et dx10 kort i maskinen.


    XP er bedre til de tunge spil IMO, da XP tager færre ressourcer

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().


  • Den første virker :)


    Jeg har da ihvertfald spillet Crysis i XP med DX10 via samme link :)


    Men det er lidt tricky at få til at virke

    CrossFire Monster!
    Q6600 @ 3.6Ghz - Enzotech Sapphire
    P35 - G.Skill HZ-series
    HD 3870 XT CrossFire
    Antec P190 incl. 1200W
    HW Labs GTX - ½" Highflow

  • indtil videre ingenting.......men engang vil der nok komme spil der kræver dx10 for at kunne spilles...det er en naturlig udvikling, men det er jo ude omkring 2-3 år eller lign før det er et krav som minimum....der sidder man nok med nyt system anyway...for ellers kan man alligevel ikke køre de spil :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg ser heller ikke den store forskel i spil.
    Det er endda svært at se på sammenlignings-billeder, så når man tonser gennem et fps, vil man højst sandsynligt aldrig lægge mærke til det.
    Jeg skiftede til vista pga. dx10, og det var der egentlig ingen grund til. Men jeg ka godt li vista generelt, så jeg bruger det stadig :)

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \