RAM hastigheder

  • Nu sidder jeg og skal have flere ram, da vista trækker for hårdt på mine 2gb
    Men der er en prisforskel på 2200 kr om man vil have PC2 6400 eller PC2 8200, fordele og ulemper?


    På forhånd tak

  • Måske skulle jeg bare have postet i newbie -_-


    Jeg skal bruge ca. 2gb ram til en værdi af lige omkring 1000 kr, hovedsageligt til gaming, men som sagt, skal bruge dem pga vista tager for meget


    Jeg kender ikke de forskellige typers styrker og svagheder :P - Er der forskel på sockets kører i dag med 2x 1gb Kingston PC5200

  • Altså du skal være klar over at hvis du køber nogle ram der kører 800MHz fx og dem du har nu er lavere så vil de sætte sig til den hastighed de langsomme kører...

  • OK jeg har nu brugt ½ times tid og har fundet ud af flg:


    Jeg har 2gb 677 Mhz - PC2-5300
    Men mit MOBO kan trække FSB: 1333 Mhz, jeg er villig til at skifte de 2gb ud for 4 nye med en højere Mhz hastighed, hvios vi kan holde os i et prisleje omkring de 1000-1400 kroner :P - Jeg har tolket mig frem til at nolge siger man skal nøjes med PC2-6400 CL5 RAM, men jeg ved det sQ ikke, jeg er alerede blevet en del klogere, men kan stadigt ikke hitte ud af, hvad der er smartest for mig :P
    Kan kun sige at mine nuværende RAM suxx, men så må jeg jo sælge dem til nogle af de kammerater, der aldrig er kommet videre end Warcraft3 med 512 mb ram ^^


    Ps - Tak for hjælpen Svan

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    OK jeg har nu brugt ½ times tid og har fundet ud af flg:


    Jeg har 2gb 677 Mhz - PC2-5300
    Men mit MOBO kan trække FSB: 1333 Mhz, jeg er villig til at skifte de 2gb ud for 4 nye med en højere Mhz hastighed, hvios vi kan holde os i et prisleje omkring de 1000-1400 kroner :P - Jeg har tolket mig frem til at nolge siger man skal nøjes med PC2-6400 CL5 RAM, men jeg ved det sQ ikke, jeg er alerede blevet en del klogere, men kan stadigt ikke hitte ud af, hvad der er smartest for mig :P
    Kan kun sige at mine nuværende RAM suxx, men så må jeg jo sælge dem til nogle af de kammerater, der aldrig er kommet videre end Warcraft3 med 512 mb ram ^^


    Ps - Tak for hjælpen Svan


    Kan du lige skrive hvilket bundkort du har?


    Derudover så Rasmus_yamaha, så koster de Cellshock jo 1000 kr. ca. og han skal have 4GB for de 1000 - 1400 kr. Så jeg vil sige du skal kigge på de Crucial de er rigtig gode til prisen...

  • det er lidt ligemeget om bundkortet understøtter 1333 hvis cpuen ikke gør, det får du ikke vildt meget ud af, medmindre du overclocker, og det virker du ikke som typen der gør......nogle value pc5400 ddr2 klodser som er billige er fine til dit brug (evt pc6400 da de koster ca det samme).....det kan være crucial , kingston eller lign.....det er først når man begynder at oc at man får brug for de bedre ram....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.