genstarter under opstart? hvorfor?

  • Hey


    Jeg har en computer som jeg har skiftet nogle dele i. Bundkort, cpu og cpu blæser er nyt.
    Bundkortet er: http://www.ecs.com.tw/ECSWebSi…Feature&MenuID=44&LanID=0


    Cpu'en er: en Intel Pentium 4, model 630 på 3.0 GHz


    Køleren er Zalman CNPS7700-ALCU


    Så har jeg to DDR400 RAM blokke på hver 512 mb (PC3200)


    Et ATI Radeon 9600 grafikkort på 124 mb


    Men når jeg starter computeren, den viser lige kort noget, men efter 2 sekunder genstarter den.. Den når at skrive hvad model mit bundkort er og så skriver den Processor: intel pentium 4 CPU 3.000 GHz (200*15.0) og så nedenunder skriver den noget med hyper threading technology cpu detected (hyper threading technology enabled) og så det jeg press del to inter setup nederst på skærmen. Så genstarten den bare igen og igen. Den kommer aldrig videre, end til første skærm billede.
    Er der nogle der ved hvad det kan være galt? Jeg har prøvet at køre med kun en RAM blok ad gangen og det ændre intet. Så det er vel ikke mine RAM? og eftersom bundkort + cpu + køler er sprit nyt er det jo begrænset hvad der kan være galt, eller?


    Håber I vil hjælpe


    på forhånd tak
    /poul

  • når du skifter bundkort skal man ofte også geninstallere operativsystemet, da den forsøger at bruge de gamle chipset drivere osv.....jeg vil gætte på det er problemet...ellers kan det være en af de nye ramstænger der er defekte.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • mm .. hvordan skal jeg så geninstallere mit operativsystem? Bare sætte windows skiven i og så burde det virke?
    Tror ikke mine RAM blokke er defekte, har prøvet at køre med skiftevis den ene og skiftevis den anden.

  • jeg har lige set at det er sådan en "brun klat" rustfavet noget overn på to kordensatore på 3300 uf (mikrofarrad) i strømforsynningen. Kan det være to kordensatore der er stået af i strømforsyningen?