Køb af nyt TV

  • Hej


    Jeg er nuub når det gælder TV, hvad skal jeg gå efter?
    har kikket lidt på nogle samsung TVs, flot design og så vidt jeg kan se er de gode til prisen


    http://hifipriser.dk/Products/…310=&True28208=&x=29&y=17


    Men hvad skal jeg vælge? digital tuner ? IDVT? DVB-T `? hvad er 500cd/m2 ?
    Forkert forum at spørge om hjælp? Ved ikk om der er nogle hifi forums på nettet..



    Tak for hjælpen :)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Nogle bestemt størrelse ?
    Hvillket budget ligger vi ca på ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Jeg har netop købt dette for et par uger siden og er rigtig godt tilfreds. Det har nogle rigtig flotte farver. Jeg valgte et med DVB-T da jeg ikke skal have hybrid, kabel eller lignende.
    Til gengæld får jeg DR2 oveni med DVB-T plus et langt bedre billede i forhold til analog signal


    Grunden til at jeg valgte Samsung fremfor f.eks. Sony var at jeg var inde i flere butikker og se og der havde Sony-skærmene generelt meget matte og kedelige farver, mens Samsungs var meget mere klare. Om det kan være fordi Sony-skærmene ikke var indstillet korrekt skal jeg ikke kunne sige, men jeg gad ikke tage chancen.
    Desuden har jeg en ven med en Sony skærm som også er lidt kedelig i farverne, men det er så en lidt ældre model (2000-serien).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Vil gerne gamme omkring 6k, 32tommer og sort. : )
    Har læst den guide nu, men ved stadig ikke hvad 550cd/m2 er for noget, om det er bedre hvis det er lavere eller højere
    Der stod noget om DVB tunere i den guide, og da jeg bor i lejlighed skal jeg vel ha en DVB-C til kabeltv ?
    Men TVs med sådan en tuner koster jo 10k :/ hvor der er TVs med DBV-T til 5k

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W